سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

سیکلمن سر سخت

همانطور که از نام این سیکلمن پیداست در هر شرایطی رشد می کند و نیاز به مراقبت خاصی ندارد؛ بنابراین انتخاب خوبی برای کاشت است. سیکلمن سر سخت

سیکلمن سر سخت از انواعی است که در محیط باز گل می‌دهند. این گیاهان گل‌های صورتی کم‌رنگ دارند، در حدود ۱۵ سانتی متر رشد می‌کنند و دارای برگ‌های سبز- نقره‌ای گرد یا نوک تیز هستند. سطح زیرین گلبرگ‌های آن، بنفش رنگ است. این گیاه از انواعی است که خودشان تخم ایجاد می‌کنند و رنگ برگ و گل‌ آن‌ها بر اساس گیاه مادر و میزان نورشان متفاوت می‌باشد.

دو نوع از این گیاه وجود دارد: 

آلبوم هدریفولیوم (hederifolium album): دارای گل‌های سفید ساده بوده و به راحتی رشد می‌کند.

آپولو بولز هدریفولیوم (hederifolium 'Bowles' Apollo'): این گیاه به خاطر برگ‌هایش که بافت مرمری دارند و ظاهر بسیار زیبایی که ایجاد می‌کنند، معروف می‌باشد.

این گیاه در ۹ ماه سال دارای برگ‌های جذاب با طرح مرمر می‌باشد، در ماه‌های پاییز این برگ‌ها با گل‌های ظریف کم رنگ و پر رنگ صورتی همراه هستند که بر شاخه‌های ظریف قرار دارد. این گیاه یکی از گیاهانیست که به وفور پای درختان جنگلی می‌روید. گل‌های آن معمولاً قبل از برگ‌هایش و در مهر ماه شروع به رشد کرده و به سرعت کلنی‌های جدیدی تولید می‌کند. این نوع از سیکلمن مناسب رشد زیر سایه درختان می‌باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد