سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

دیفن باخیا

 

گیاهی است برگی زینتی و در اکثر منازل موجود می باشد. ساقه نرم و آبکی و نقش و نگار برگها بر حسب
گونه سبز رنگ و آراسته به لکه های سفید کرمی و زرد کمرنگ که از دو طرف برگ دیده می شوند. ساقه غالباً بدون انشعاب و برگهای انتهایی همیشه درحال رشد و فعالیت و برگهای پایینی به تدریج می ریزند و ساقه حالت لخت به خود می گیرد. نسبت به عدم تهویه هوای اتاق و آبیاری بیش از اندازه حساس است. گیاهان جوان و کم ارتفاع هستند.



نیازها:

نور: نور غیرمستقیم بهترین نور است. نژادهای برگ تیره نسبت به سایه مقاوم هستند در صورتی که تاریک باشد گیاه علفی و بیش از اندازه دراز می شوند.

دما: درجه 18-13 سانتیگراد را ترجیح می دهد برای مدت کمی در 10 درجه نیز مقاومت می نماید ولی ممکن است برگهای پایین ریزش نمایند. در صورتی که درجه حرارت بالاتر از 24 باشد غبار پاشی و آبیاری زیادی توصیه می گردد.


آبیاری: آبیاری با آب سبک بدون املاح توصیه می گردد در تابستان هفته ای 3-2 بار و در زمستان یکبار در هفته کافی است. اگر درجه حرارت پایین 16درجه باشد اجازه دهید سطح خاک بین دو آبیاری خشک شود.

رطوبت: در تابستان غبارپاشی روزانه پیشنهاد می گردد بخصوص اگر درجه بالای 24 باشد ریختن آب در زیر گلدانی سنگریزه دار (بطوری که ته گلدان با آب در تماس نباشد) جهت تامین رطوبت اثر مثبت دارد.

تغذیه: هر ماه یکبار با کود مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور گیاه را تغذیه مصنوعی نمایید.



خاک مناسب: خاکبرگ مخلوطی از لوم و کمپوست تعویض هر سال درفصل بهار گلدان را با 2اندازه بزرگتر تعویض نمایید.

تمیز نمودن برگها: با اسفنج یا پارچه مرطوب برگها را هرماه تمییز نمایید مواظب باشید برگها خراشیده نشوند.

تکثیر: ریشه دار نمودن قلمه های 5 سانتیمتری و دارای حداقل یک جوانه این قلمه ها را بمدت یک تا دو روز خشک کرده و به طور افقی در شن قرار دهید ریشه و شاخ و برگ از محل گره ها شروع به رشد می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد