سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

علت زرد شدن برگ درختان بنسای

مهمترن علت زرد شدن وریزش برگ درختان بنسای شوک محیطی است که به آن ها وارد می شود . شوک محیطی شامل تغییرات نور ، درجه حرارت ، رطوبت ومواد غذایی گیاه می باشد. 

اگر در هفته های اول خرید زرد شدن وریزش اتفاق بیافتد در حد معمول که در ادامه ذکر می شود بلا مانع است وجای نگرانی ندارد . اما اگر بیش از حد معمول بود باید سه عامل نور ،حرارت ورطوبت بررسی شود واگر چند ماه بعد از خرید باشد احتمالا باید رطوبت (نحوه آبیاری) و یا مواد غذایی گیاه (کود دهی ) بررسی شود. 

 

در هنگام خرید بن‌سای نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید گیاهی سالم و شاداب خریداری کنید:

حتما گیاه بن‌سای را در فصل بهار که زمان رشد و شکوفایی آن است بخرید. از فروشنده محل نگه‌داری (داخل آپارتمان یا فضای باز) و سایر نیازها و همچنین نام گیاه را بپرسید تا بتوانید به‌خوبی از آن نگه‌داری کنید.


نور مورد نیاز گیاه چه در داخل خانه و چه در فضای باز مناسب باشد.


با یک انگشت ساقه‌ گیاه را کمی فشار دهید، در صورتی ‌که سفت و محکم نباشد، به اصطلاح ریشه در داخل خاک لق باشد، یا رشد آن به اندازه کافی صورت نگرفته یا ریشه در حال پوسیدن است که خرید آن پیشنهاد نمی‌شود.


به دقت به برگ‌های آن نگاه کنید که از نظر اندازه و سالم بودن؛ برگ‌ها و ساقه‌ها با هم مطابقت داشته باشند.


 برای پی بردن به بیماری حشره‌زایی و آلوده نبودن به بیماری، نوک شاخه‌ها یا برگ‌ها و محل‌هایی که برگ‌ به ساقه متصل است و همچنین زیر برگ‌ها را به دقت بررسی کنید که آفت نداشته باشند.

پس از انتخاب گیاه، از فروشنده بخواهید آن را با  روزنامه یا کاغذ کاملا بپوشاند. به‌طوری که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد و از باد کولر اتومبیل دور باشد. در زمستان نیز شیشه‌های اتومبیل بالا باشد. تغییر درجه حرارت ناگهانی گیاه، باعث ریزش برگ‌های آن می‌شود.

پس از ورود به خانه روزنامه‌ها را جدا کنید. نخستین کار برای اینکه اثر انتقال ناگهانی از گلخانه به خانه را (تغییر محیط زیست) تا اندازه‌ای خنثی کنید و گیاه با آب‌وهوای مکان جدید سازگار شود، روزی یکی دو بار در گرم‌ترین ساعات روز با آبی که فاقد کلر باشد و روزانه یکی دوبار با آب‌فشان روی برگ‌های آن را اسپری کنید و با همین آب آن‌ را آبیاری کنید.

(ظرفی فاقد درپوش را پر از آب کنید و در گوشه‌ای به مدت 24 ساعت کنار بگذارید تا کلر آن پریده و از آن آب برای گیاه استفاده کنید).

از کود دادن به گیاه برای مدتی خودداری کنید و چنانچه پس از گذشت چند روز، چند برگ از برگ‌های تحتانی آن زرد و پژمرده شد نگران نباشید؛ چون این حالتی است که گیاه برای بقای خود در محیط جدید به‌وجود می‌آورد. طبیعی است که گیاه در طی پذیرش شرایط محیط جدید، برگ‌های پیر و پایینی خو را از دست بدهد و برگ‌های جوان و تازه را که دمبرگ قوی‌تر دارند و معمولا در قسمت بالای ساقه‌ها می‌رویند حفظ کند. هرگز برگ‌های زرد را از ساقه جدا نکنید چون بهتر است این‌کار به‌طور طبیعی و به‌تدریج توسط خود گیاه انجام شود؛ زیرا گیاه قبل از دفع برگ‌ها، منفذی را که از جدا شدن دمبرگ از ساقه پدید می‌آورد می‌بندد و هیچ‌گونه خراشی باقی نمی‌ماند تا مورد حمله میکروب‌های عفونت‌زا قرار گیرد. ولی چنانچه بیشتر از دو یا سه برگ گرفتار زردی شوند، نشانه این است که در آبیاری گیاه افراط یا سهل‌انگاری کرده‌اید یا احتمالا گلدان را در محل تاریکی قرار داده‌اید.

از قرار دادن هر دو گونه بن‌سای در معرض کوران هوا نیز خودداری کنید. بدیهی است گیاه خریداری شده اگر آپارتمانی باشد، باید آن را در پرنورترین قسمت آپارتمان قرار دهید و گیاه فضای باز را در بالکن یا در حیاط در محلی آفتابگیر قرار دهید و همچنین به علت کوچک بودن گلدان بنسای، هر روز به آبیاری و اسپری آب روی برگ‌ها اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برخی از این گیاهان فضای باز به غرقابی حساس هستند و در روزهای بارانی باید محل آن را تغییر داده و به محیطی خنک و پناهگاه برده شوند.


**دوستانی که علاقه مند به ساخت و پرورش بونسای هستند میتوانند مجموعه آموزشی بونسای را از لینک زیر دانلود کنند

بیماری های بونسای پیشگیری،علت و درمان+تصاویر

آموزش شناسایی بیماری های بونسای یافتن علت و درمان آن و پیشگیری از بیمار شدن گیاه به اضافه تصاویر

دانلود فایل


مطالب مرتبط:

کود دهی بنسای مشاهده

مراحل ساخت بونسای(انتخاب نهال) مشاهده

علت زرد شدن برگ درختان بنسای مشاهده

بونسایی مشاهده

مطلب کامل در مورد بونسای مشاهده

کود دهی بنسای مشاهده

آموزش تصویری ساخت بونسای از درخت چند ساله مشاهده

آفات و امراض بونسای مشاهده

نمایشگاه بونسای مشاهده

مراحل ساخت بونسای(انتخاب نهال) مشاهده

پرورش بونسای به وسیله قلمه مشاهده

هرس در بونسای مشاهده

تعویض گلدان برای قلمه های ریشه دار شده مشاهده

تربیت و سیم بندی بونسای مشاهده

جمع آوری گیاه از طبیعت برای ایجاد بونسای مشاهده

بونسایی مشاهده

عکسهای دیدنی از درختان بونسی یا بونسای Bonsai ( مینیاتوری ) مشاهده

نظرات 49 + ارسال نظر
آرزو دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:03 ب.ظ

Shahrzad چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:33 ب.ظ http://downloadnioz.blogsky.com

سلام خسته نباشید .دو هفته پیش بونسای نارون خریدم.الان برگ های پایینی دارن خشک میشن و روشون سفید شده.راهکاری دارید برای یرطرف کردن این عارضه.مرسی

احتمالا بیماری قارچی به علت رطوبت بالاست.استفاده از قارچکش در چند نوبت توصیه میشه

ببببببببب شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:47 ب.ظ

بنسای من سر برگ هاش سوخته وسیاه شده چکار باید بکنم

احتمالا مرربوط به نور زیاده

علی چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:36 ق.ظ

بنسای من بعد ار خرید و انتقال به منزل تمام برگ هایش ریخت. آن را زیر پوشش نایلونی قرار دادم و مرتبا با آب اسپری می کنم. حالا برگ های کوچک جدیدی در حال رشد کردن است. چه مراقبت های دیگری باید انجام دهم. آیا باید همچنان پوشیده بماند؟ ممنون میشم از راهنمایی تون

بهتره آب کمتری بهش بدید چون آب زیاد دشمن درجه یک بونسای هست
در مرحله دوم مقداری قارچکش هم با آب بهش بدید
بهتره تا گیاه خودش رو کمی بگیره در همون حالت نگهش دارید اتفاقی نمیفته

هانیه پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام خسته نباشید بنسای من سر حال و پر برگ اما چند تا از برگاش یه دفعه زرد شد خونه ما کم نور پشت پنجره سر سبز و خرم ابود ما با سرد شدن هوا نور خونه کمتر شده و کنار پنجره هم سرده لطفا راهنماییم کنید

امیرعلی یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام بنسای جنسینگ من بداز ۲هفته رنگ برگهاش از سبز پر رنگ به زردی رفت و دوتا از برگهای پایینی زرد و ریخت.وانگار یه چیزی داره میخوره برگهاش و بریده یا سوراخ شده.اماچیزی پیدا نمیکنم که باعث این شده باشه .کمک کنین.

محمد دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام بونسای جنسینگ من برگ های تازه ای ک ازش در میاد زرده باید چیکار کنم ک برگاش سبز شه،البته برگاش نمیریزه فقط برگ های تازه زرد میشن،ممنون میشم کمکم کنین

فرهاد دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:50 ب.ظ

دوستان من مدتی است یک گلدان بنسای خریدم. روزی که آوردم خونه خیلی پر برگ و زیبا بود. اما هنوز 2 هفته نشده برگهای می سوزن و میریزن. بعضی وقتها هم برگهای سالم موقع اسپری آب ریزش می کنند. خیلی هم مراقیشم. هفته ای 2 بار آب می دم. روزی 2 بار اسپری می کنم. 2 هفته یک بار هم کود.
اما چرا اینطوری میشه؟

نیلی شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:42 ق.ظ

با سلام من دو هفته است یک نوع بونسای خریدم که خیلی برگهای ریزی اندازه نیم سانت داره و پر از برگ است ولی اسمش‌رو نمیدونم ولی میدونم ژاپنی هستش .. الان برگاش همه زرد شده ولی نمیریزه. میشه بگید چیکارش کنم؟ خیلی گرون خریدم انگار داره خراب میشه. یک روز در میان بهش آب میدم و هر روز به برگاش آب میپاشم تازه دو هفته هست خریدمش. حدودا یک متر با پنجره اتاق فاصله داره و به مهتابی هم نزدیکه

آبیاری شو قطع کنید و روزی یکبار رو به هفته ای یکبار کاهش بدید.همچنین سریعا از یه قارچ کش مخصوص گیاهان زینتی به صورت اسپری روی ریشه اش استفاده کنید.به دلیل آبیاری زیاد گیاه شما احتملا مبتلا به بیماری قارچی و پوسیدگی ریشه شده

عزیز یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:28 ق.ظ

سلام من بنسای دارم خیلی خوب بود تا اینکه یک هفته هست چندتا چندتا برگ هاش زرد میشه میخواستم دلیلش رو بدونم بنسای من برگ مینیاتوری هست

کتاب بیماری های بونسای رو دانلود کنید
لینک رو گذاشتم

NaserComputer چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:25 ق.ظ http://adibcarpet.com

ممنون دوست عزیز من بنسایمو خیلی دوست دارم

منم دسشون دارم

سمیرا سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 10:10 ب.ظ

باسلام.من حدودا 1 ماهه بن سای شمشاد خریدم.نور و رطوبتش خوبه فقط هر روز صبح چند تا از برگهای سالمش کنده میشه و چند تا از برگهاش لکه های قهوه ای پشت و روش داره و از قسمت جدا شده یه کم سیاه میشه.چند تا پشه ریز دیدم اطرافش که از سم های مالاتیون و کارباریل و بنومیل و پتاسیم هم طبق نظر گل فروشی استفاده کردم.البته چند روزه پشه نیست اطرافش فقط صبح چند تا برگ که سالم بودن و یع کم زرد شده بودن ریخته بودد.روزی 3 بار هم اب پاشی میکنم و هفته ای 1 بارهم اب میدم.لطفا راهنماییم کنید

اتوبار تهران شنبه 31 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 02:07 ب.ظ http://tehranbarbary.com

خیلی مطلب مفیدی بود
تشکر

اتوبار تهران شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:45 ب.ظ http://tehranbarbary.com

http://tehranbarbary.com

اتوبار تهران باربری تهران چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:52 ق.ظ http://tehranbarbary.com

با تشکر از سایت خوبتون خیلی استفاده کردیم

افسانه پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام من سه روزه ک یک بن سای هدیه گرفتم واسه همین اسمش و شرایط نگهداریش و نمیدونم اول سالم بود اما تو این سه روز کلی از برگاش زرد شدن نور کافی نداشت از امروز گذاشتم کنار پنجره روزی دوبار هم آب اسپری میکنم ی قسمتهایی از گیاه ی گوله های سفید مث تار عنکبوت زیرش جم شده چطور میتونم ازش مراقبت کنم!؟ممنونم

اولا باید آبیاری رو بیارید پایین و اسپری کردن رو متوقف کنید بعدش به سرعت از قارچ کش بنومیل به صورت اسپری استفاده کنیداون توده هاای سفید رنگ بیماری قارچی هستند که به دلیل آبیاری زیاد ایجاد شدند

افسانه پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 05:47 ب.ظ

سلام من سه روزه ک یک بن سای هدیه گرفتم واسه همین اسمش و شرایط نگهداریش و نمیدونم اول سالم بود اما تو این سه روز کلی از برگاش زرد شدن نور کافی نداشت از امروز گذاشتم کنار پنجره روزی دوبار هم آب اسپری میکنم ی قسمتهایی از گیاه ی گوله های سفید مث تار عنکبوت زیرش جم شده چطور میتونم ازش مراقبت کنم!؟ممنونم

اولا باید آبیاری رو بیارید پایین و اسپری کردن رو متوقف کنید بعدش به سرعت از قارچ کش بنومیل به صورت اسپری استفاده کنیداون توده هاای سفید رنگ بیماری قارچی هستند که به دلیل آبیاری زیاد ایجاد شدند

کشتکاران دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام ببخشید میخواستم ببینم هر روز باید به گیاه بن سای آب داد آب زیادی زردش میکنه یا آب کم ؟ گیاه بن سایم روزای اول برگ تازه میداد اما الان داره برگاش زرد میشه آب هم یک روز در میان یا دو روزی یکبار میدم نمیدونم چکار کنم؟

سلام.همونطور که همیشه گفتم بونسای شما از بی آبی نمیمیره ولی از آب دادن زیاد چرا.سعی کنید آبیاری رو به هفته ای یکبار موکولش کنید.و همچنین یک نوبت قارچ کش بنومیل استفاده کنید در خاک گیاه.چون احتمالا ریشه هاش دچار پوسیدگی شده

مهدی پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 04:48 ب.ظ

من بن سای خریدم.ولی بعد از چند روز ساقه جوان اون به اندازه ۵ میلی متر به بالاش خشک شد و برگ های جوون اون زرد شد چرا؟ ضمنا از سم دیازینون هم میشه برای سم پاشی استفاده کرد

دلایل مختلفی میتونه داشته باشه از آبیاری زیاد تا دمای محیط و یا شوک ناشی از جابجایی بونسای
ولی دلیل اصلی خشک شدن و زرد شدن بونسای آبیاری زیاد اونه

حسین شنبه 8 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:37 ق.ظ

سلام من یک بنسای به تازگی خریدم هفته ای یک بار هم آبش می دهم و هر روز اون رو اسپری می کنم اما لکه های سفیدی روی برگ ها و ساقه دارد رشد می کند

حسین یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:49 ق.ظ

با سلام من به تازگی یک بنسای خریدم. از وقتی جای اون عوض کردم و توی این گلدان های کم عمق گذاشتم برگ هاش دارد از پایین به بالا زرد می شود چی کار کنم؟

بهتره یک مرحله بهش کود بدید احتمالا خاکتو خیلی فقیر بوده

حسین یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:58 ق.ظ

با سلام من به تازگی یک بنسای خریدم و از وقتی اون رو به این گلدان های کم عمق انتقال دادم از پایین به بالا همین جوری داره برگ هاش زرد میشه چیکار کنم؟

بهتره یک مرحله بهش کود بدید احتمالا خاکتو خیلی فقیر بوده

حسین دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:57 ق.ظ

خاکش کوکوپیت هست یعنی منبع کوده.!!!

جواب پاسخ نظر ۲۳.

لطفا جواب نظر ۲۱ رو هم بدید.

کوکوپیت فاقد عناصر لازم برای رشد گیاه بهتره خاکتون رو عوض کنید کوکوپیت فقط نگهدارنده آب خوبیه

حسین دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:07 ق.ظ

خاکش کوکوپیت هست یعنی منبع کوده.!!!جواب پاسخ نظر ۲۳.

کوکوپیت فاقد عناصر لازم برای رشد گیاه بهتره خاکتون رو عوض کنید کوکوپیت فقط نگهدارنده آب خوبیه

Setareh یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 07:15 ب.ظ

با سلام
چند ماه پیش یه گلدان بونسای فیکوس خریدم
در همون روزهای اول تمام برگهاش ریخت و برگ جدید رشد کرد
چند روزی میشه که چند تا از برگ ها زرد شدن و میریزن.
لطفا راهنمایی کنید
ممنون از زحمات شما
از داروی تقویتی هم هر دو هفته یک بار استفاده میکنم .
لازمه که بگم گلدان خیلی سبک شده ولی در روزهای اول خیلی سنگین و خاک حجیمی داشت

حسن علیزاده دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 03:09 ب.ظ

ای پی

حسین یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 03:49 ب.ظ

سلام گیاه من بنسای نارون است چند روزی هست برگاش بی حال شده رشدتش هم متوقف شده ب نظر شما چی کار کنم ؟

shahedeh دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام بن سای ادنیوم دارم بعد از چند روز کخه خریدم گلدونش رو عوض کردم از نظر نور هم پشت پنجره گذاشتم از لحاظ دما هم نه خیلی گرم و نه خیلی سرد هستش آبیاری هم هفته ای 2 بار اما برگ های تازه درامده ش همه زرد شدن و برگ های بزرگ تر هم احساس می کنم دارن زرد می شن چیکار می تونم بکنم

تنش جابجایی بهش وارد شده 10 روز بهش آب ندید بعد هفته ای یکبار از قارچکش هم استفاده کنید همراه آب ممکنه قارچی شده باشه

تعرفه باربری یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:25 ب.ظ http://bisro.ir/cargo-tariff

با تشکر از سایت خوبتون خیلی استفاده کردیم

تشکر فراران بابت آموزش مفیدتون ممنونم

تشکر بابت اموزش مفیدتون ممنون

با تشکر مطالبتون بسیار مفید و کاربردی بود

قالیشویی چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:10 ق.ظ http://adibcarpet.ir

ممنون از سایت بسیار عالیتون
موفق باشید

سارا دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 04:41 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
من حدود 4ماه بن سای جین سینگ هدیه گرفتم اخیرا بن سای برگهای بزرگش زرد میشه طوری که اول اطراف برگ زرد شده بعد به سمت وسط میره و درنهایت میریزه میزان ریزش برگها خیلی زیاد شده و من نگرانم هفته ای دوباره آبیاری کردم بدون اینکه آب رو بزارم بمونه و بلافاصله از شیر آب پرمیکردم و اسپری به برگها انجام ندادم.تنه ی درخت اوایل حالت خزه مانند و سبز بود اما الان خشک
نورش از پنجره شمالی تقریبا تمام روز نور میگیره و گرم درحال حاظر برای رفع ریزش برگهاش چیکارکنم؟؟
نیاز که به یک گل فروشی ببرم؟لطفا راهنماییم کنید ایراد کار کجاست ؟ازکجا بفهمم که چه میزان آب لازم داره

سمانه قدوسی شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 09:36 ق.ظ

با سلام
الان حدود2ماه بونسای جنسینگ خریداری کردم در این دوماه برگ های سبز و حتی از ساقه آن جوانه هایی شکوفا شدند.اما الان حدود یک هفته س ک تعدادی از برگهایش زرد میشوند ...خواهشا کمک کنید بگید ک چکار کنمش؟

مصرف آب تونو کم کنید و ترجیحاا از قارچکش استفاده کنید

لیلا جمعه 4 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:09 ق.ظ

باسلام دوهفته هست بونسای شمشاد خریدم برگهاش حالت سوخته پیداکرده ومثل نعنا خشک شده ومیریزه خواهش میکنم بفرمایید علت چیه

شوک ناشی از جابجایی

لیلا سه‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 06:08 ب.ظ

باسلام 1ماه پیش بونسای شمشاد خریدم چندروز بعدبرگهاش خشک شدن وگلفروشی گفت کیسه نایلونی بکش روش بعدازیک شب قهوه ای شد وبدتر شد لطف کنید بگید چطورمیشه دوباره برگها ش سبزبشه درضمن پشت پنجره گذاشتم ونور خوبی داره ممنون

کیسه رو بردارید و به محلی ببرید که هوای آزاد بهش برسه سپس 1 هفته آبیاری رو قطع کنید

Mina دوشنبه 11 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 05:19 ب.ظ

سلام وقت بخیر من بونساى پاچیرا خریدم خیلى حالش بده اول نوک برگاش زدر شدبعد هم شروع به ریزش کرد الان تغریبا همه برگاش ریخته
محیطى نور شمالى داره چند ساعت در روز افتاب کامل داره و کود و اب هم به موقع بهش میدم
میشه لطفا راهنماییم کنید

گیاهتون به دلیل جابجایی دچار تنش شده بهش دست نزنید و همین رویه رو ادامه بدید اگه جون سالم بدر برد که خداروشکر وگرنه تسلیت میگم

محمد سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام من یکگیاهآدونیوم گرفتم ١٠روزه که گذاشتمش رو تراس آفتاب مستقیم میخوره تو گلدونشم بذر چمن عروس ریختم روزی چندبار اسپری میکنم روی خاکو سه روزه پرگای پایینی زرد شده و داره میریزه لطفأ راهنماییم کنید ممنونم

Samiadel پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام خسته نباشید
من دوسال و نیمه که بونسای داشتم والان برگهای آن زردشده و درحال ریزش و اینکه تنه ان حالت پژمرده به خود گرفته و اینکه نه مکان و نه نور آن تغییر کرده ،لطفا علت آن و اینکه چگونه به حالت اول بازمیگردد؟

باربری دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 12:58 ق.ظ http://navidbar.com

سلام
مطلب خوبی بود ، فقط کاش عکس هم از این گیاه میذاشتید
موفق باشید

الناز یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1397 ساعت 05:04 ب.ظ

سلام من یه بنسای خریدم تا حدود سه هفته بعد از خرید خوب بود اما رفتم مسافرت و اونو دست یکی سپردم و پشت پنجره پذیرایی قرار دادم برگاش به کلی ریز و زر و شروع به ریختن کردن دلیلش چی میتونه باش؟

رویا جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 06:17 ب.ظ http://royahatami301@gmail.com

سلام من یکسال هست که بونسای شمشاد خریدم
یه جابه جایی پیش اومد و برگهایه بونسای شروع به ریختن کرد
بعد از چند وقت بهتر شد حالش وچون نور کمی داریم
لامپ براش خریدیم بعدش رویه تنه بونسای چند تا جوونه زد
و یکی از جوونه ها خیلی بزرگ شد
میخواستم بدونم این جوونه ها ضرری برایه خود بونسای ندارد ؟
الانم کمی برگهاش سیاه میشه میریزه

سعید یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 08:57 ب.ظ

سلام من 5ساله که بنسای دارم جدیدا برگاش زرد میشه و میریزه جا به جا هم نشده

فاطمه دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام 3هفته میشه بنسای ادنیوم خریدم گلدونشو عوض کردم ولی برگهای پایینی زرد شده وساقه کمی نرم شده نمیدونم چکارش کنم نورشم خوبه دمای خونه متعادله ابدهی هفته ای دوبار

امیر چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 04:32 ب.ظ

میتونم از پودر کاکائو برای بنسای استفاده کنم

پودر کاکائو؟؟؟؟چیکار کنید باهاش؟؟؟

Mina پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 12:10 ب.ظ

بنسای من رنگ برگاش زرد شده
الان یکساله ک جاشو تکون ندادم و اینجا رشد خوبی کرده بود ولی نمیدونم چش شد یهو
میشه کمک کنین

Mahtab M khodadad پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 02:40 ب.ظ

من ۵ ساله بونسایمو دارم
الان چند روزه یهو همش زرد شده و کم کم میریزه
اصلا هم جاش عوش نشده
چیکار کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد