سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

آلوئه ورا چیست؟؟

آلوئه ورا نه تنها به عنوان گیاهی تزئینی مورد توجه می باشد، بلکه خواص درمانی آن نیز مدت هاست در طب سنتی و مدرن جای خاصی را به خود اختصاص داده است.

این گیاه را به آسانی می‌توان در خانه نگهداری کرد. بخاطر برگ هایِ متمایزِ سبزِ مایل به خاکستریِ این گیاه و استفاده از خواصِ داروییِ آن خودتان آن را در خانه رشد دهید. این گیاه، گیاهی با ساقه هایِ کوتاه، نیمه استوایی و بسیار آبدار است.لبه برگهای آن صورتی رنگ بوده و دندانه‌های کوچکی دارد. این گیاه در تابستان گلهای زرد رنگی می‌دهد.  

تقریباً 200 گونه از این گیاه بومیِ آفریقا و کشور هایِ مدیترانه‌ای هستند. در گذشته از الوئه ورا برایِ درمانِ بریدگی، خراشیدگی، سوختگی، کهیر و گزیدگیِ حشرات استفاده می‌کردند. این گیاه همچنین به عنوانِ درمانِ بسیاری از اختلالاتِ دیگر نیز شناخته شده بود.

گیاهِ آلوئه ورایِ خانگی، همچنین برایِ از بین بردنِ فرمالدهید (ذرات گازی همراه با بوی تند و زننده که از سوخت ناقص ترکیبات کربن دار و از فرآیند متابولیک پسماند موجودات زنده ایجاد می‌شود و سبب سنگین شدن هوای محیط می‌گردد.) موجود در هوا بسیار مفید است.

آیا می‌دانستید

آلو ورا نوعی گیاه داروئی است که در لوازم آرایشی و شامپو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین درمان بسیار مناسبی برای سوختگیهای ناشی از نور خورشید می‌باشد.

نگهداری عمومی
پس از گل دادن، هرگونه برگ صدمه دیده و یا در حال مرگ را از گیاه جدا کنید. هر ۳ الی ۴ سال، گلدان آن را در اواخر تابستان و یا اوائل بهار عوض کنید.


امراض و آفت‌ها

عموماً این گیاه نیاز به نگهداری زیادی ندارد مگر اینکه به صورت فراگیر دچار امراض و آفت‌ها گردد.

می‌توانید رسوبهایی که روی آن ایجاد می‌شود را با پنبهٔ آغشته به الکل پاک کنید. این روش برای پاک کردن گیاه از آفت‌ها نیز استفاده می‌شود. می‌توانید به جای الکل از روغنهای طبیعی باغبانی نیز استفاده کنید.

بذر کاری

آلو ورا را در خاکی که آب را به خوبی رد می‌کند و در جایی که نیمی آفتاب و نیمی سایه است بکارید. فاصلهٔ آن‌ها از یکدیگر باید به اندازهٔ خود گیاه باشد. هنگام کاشت در گلدان، آن‌ها را بلند‌تر از سطح خاک بکارید تا رطوبت، خاک گیاه را فاسد نکند. پس از کاشت، گیاه را آبیاری کنید.

آبیاری و تغذیه

بین هر بار آبیاری، اجازه دهید تا خاک گیاه کاملاً خشک شود، سپس آبیاری مجدد را انجام دهید به خصوص در فصل رشد گیاه. در زمستان آن را خشک نگه دارید (البته نه در جاهایی که هوا جریان کامل دارد.) و به آن مواد تقویتی گیاهان خانگی را با توجه به میزان مصرف آن به گیاه بدهید. زمانی که گلدان پر از ریشه شد، مراقب آبیاری بیش از حد باشید.

راهنمائی برای کاشت باغچه‌ای

گیاه آلو ورا ظاهر زیبا و بسیار با احساسی دارد. می‌توانید برای ایجاد احساس و زیبایی بیشتر آن را در باغچهٔ خود بکارید.

خواص

مقاوم در برابر کم آبی.

موارد استفاده

گلدان – داخل و حیاط های صخره‌ای


دوستانی که دارای زمین و آب کافی برای پرورش آلوئه ورا هستد لطفا مطلب کسب و کار آلوئه ورا را مطالعه کنند


مطالب مرتبط:

پرورش آلوئه ورا سود یا زیان؟

کسب و کار پرورش آلوئه ورا

نگهداری از گیاهان گوشت

یروش مصرف آلوئه ورا

نظرات 1 + ارسال نظر
منتظر شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:13 ب.ظ http://yade-ma.blogfa.com

آخرین نوشته‌ی یک شهید:

امروز روز پنجم است که در محاصره هستیم

آب را جیره بندی کرده‌ایم؛ نان را جیره بندی کرده‌ایم

عطش همه را هلاک کرده ؛ همه را جز شهدا

که حالا در انتهای کانال کنار هم خوابیده‌اند.

دیگر شهدا تشنه نیستند.

فدای لب تشنه‌ات ای پسر فاطمه...

***
با دو پست بروزم. بیاین...[بدرود]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد