سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

کالانکوآ

این گیاه گزینه‎ای خوبی برای کاشته شدن در سبد‎های آویز است و می تواند به آپارتمان شما زیبایی خاصی ببخشد.

کالانکوآ بومی مناطقِ خشک بوده و گیاهِ گوشتیِ (با برگ‎های آبدار) محبوبی به شمار می‌‎آید. انواعِ مدرنِ این گیاه به دلیلِ فُرمِ برگ‎‌ها و گل‎های خود محبوب هستند. گل‎های این گیاه در رنگ‎های قرمز، صورتی، زرد و سفید موجود هستند. مانندِ بسیاری از گیاهانِ دیگری که دارایِ برگ‎های گوشتی‎اند، رشد دادنِ این گیاه کارِ مشکلی نیست، فقط باید در آبیاری آن‌ها دقت کنید، به خصوص در فصلِ زمستان (این گیاه در زمستان به آبِ زیادی نیاز ندارد).
نور: این گیاهان مکان‎های آفتابی و نورِ درخشانِ خورشید را ترجیح می‌‎دهند؛ به ویژه در تابستان که فصلِ رشدشان است. در طولِ زمستان آن را مقابلِ یک پنجره جنوبی قرار دهید.
آب: در طولِ تابستان به گیاه به‎طورِ متوسط آب داده و در زمستان آبیاری را کاهش دهید. بینِ دفعاتِ آبیاری اجازه دهید که سطحِ خاک کاملاً خشک شود. در فصلِ زمستان گیاه می‌‎تواند تقریباً بدونِ آب سر کند. برای اطلاع از بی‎آبیِ گیاه میزانِ گوشتی بودنِ برگ‎‌ها را چک کنید.
دما: این گیاه گرما را دوست دارد. اجازه ندهید دما از ۱۳ درجه پایین‎‌تر رود.
خاک: خاکِ مخلوطِ معمولی گلدان مناسب است.
تقویت کننده: در طولِ تابستان، در هر هفته دو بار این گیاه را با تقویت کننده مایع، تقویت کرده و یا از قرص‎های تقویت کننده‎ای که موادشان به آرامی و به تدریج آزاد می‌‎شوند، استفاده کنید.
پرورش این گیاه مشکل نیست و با کمی مراقبت، گیاه‎تان با گل‎های بسیار زیبایی به شما جایزه خواهد داد. بسیاری از مردم با پایانِ فصلِ شکوفه‎دهی گیاه را دور می‌‎اندازند، اما این کار ضرورتی ندارد. تنها کافی است که سرِ گل دهنده گیاه را ببرید، به شیوه مراقبتِ خود ادامه دهید و قدری کمتر به گیاه آب بدهید. کالانکوآ به طورِ طبیعی باید در بهار گل بدهد، اما پرورش‎دهندگانِ حرفه‎ای کاری می‌‎کنند که گیاه در سراسرِ سال گل‎دهی داشته باشد. این گیاه گزینه‎ای خوبی برای کاشته شدن در سبد‎های آویز است (دو تا از آن‌ها را درونِ یک سبد بکارید).
کالانکوآ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد