سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

تغییر شکل کاکتوس

کاکتوس ها برای رشد خوب خود نیاز به نور خورشید دارند هر چه این نور کمتر شود رشد گیاه کمتر و نامتعارف تر می شود . کاکتوس هایی که در خانه نگهداری می شوند حتی پر نور ترین قسمت پشت پنجره هم مواقعی نمی تواند نیاز نوری آنها را برطرف کند . وقتی که نیاز نوری آن ها برطرف نشود، رشد خود را به صورت نامتعارف آغاز می کنند و به اصطلاح به طرف نور کشیده می شوند . رنگ پریدگی کاکتوس هم به دلیل کم نوری است .  

تغییر شکل کاکتوس

شاید بعضی از آن هایی که به تازگی کاکتوس نگهداری می کنند فکر کنند که این نوع رشد عادی است ولی این یک رشد غیر طبیعی است و باید جلوی آن گرفته شود .

تغییر رنگ کاکتوس

درمان : خوب درمان کار راحتی است . اگر زود فهمیده باشید که کاکتوس شما به علت کم نوری تغییر شکل داده باید آن را کم کم به نور زیاد ببریم . اگر به یکباره کاکتوس را از جای کم نور به جای پر نور ببریم کاکتوس دچار آفتاب سوختگی می شود . باید طی چند هفته هر روز مقداری کاکتوس را به نور مناسب نزدیک کنیم . وقتی نور مناسب به کاکتوس برسد کاکتوس رشد عادی خودرا آغاز می کند . کاکتوس دیگر شکل و شمایل اولیه خود را پیدا نمیکند ولی حداقل از این به بعد رشد و شکل اصلی خود را پیدا می کند . شاید لازم باشد کاکتوس را با نخ به جایی ببندید یا شاید مجبور باشید قسمت که بد رشد کرده را از کاکتوس جدا کنید . بعضی مواقع می توانید یک کاکتوس تغییر شکل داده شده را به چند کاکتوس کوچکتر سالم تقصیم کنید که به رشد عادی خود در نور مناسب ادامه دهند .

تغییر شکل کاکتوس

تغییر شکل کاکتوس

کمبود نور کاکتوس


مطالب مرتبط:
انواع بیماریهای کاکتوس ها و راههای درمان

ساخت تراریوم(جدید)

نگهداری از گیاهان گوشتی

تغییر شکل کاکتوس

آبیاری بیش از حد کاکتوس

آفتاب سوختگی کاکتوس

بهترین زمان تعویض گلدان کاکتوس


نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:20 ب.ظ http://www.fati-1996.blogfa.com

ممنون ولی قالبم خیلی قشنگه

غریب بقیع جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:00 ب.ظ http://Yamahdi86.blogfa.com

سلام مرسی که سر زدی شما هم وب خوب وعالی داری من شما رو لینک کردم شما نیز من رو با اسم غریب بقیع لینک بفرمایید.

طب اسلامی مشهد شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:19 ق.ظ http://mashhad313.blogfa.com

سلام.اهل دروغ نیستم تمام وبلاگتو با دقت نگاه نکردم.ولی گذری بازدید کردم وبلاگتون خوب بود..لطفا به وبلاگم سر بزن شامل خواص گیاهان داروئی.درمان سیاتیک.آرتروز.دیابت و.. از دیدگاه طب اسلامی ایرانی حجامت و... اگه خوشت اومد منو با عنوان(طب اسلامی مشهد)لینک کن بعد خبرم کن با چه عنوانی لینکتون کنم .راستی اگر سوالی هم در مورد درمان بیماریها از طریق طب اسلامی ایرانی داشتید در قسمت نظرات سوالتون رو بنویسید انشاءالله چندتا سوال که جمع بشه قسمتی در وبلاگم می گذارم برای پاسخگویی به سوالات بعد سر فرصت اونجا جوابتون رو می دهم.اگر لینکم کردید خبر بدهید.با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد