سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

خواص کرفس !


خواص کرفس !

کرفس تصفیه کننده خون است و مصرف آن باعث برطرف شدن آکنه و جوش می‌شود.

کرفس حاوی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

کرفس حاوی ماده‌ای به نام فالیدز(phalides) است، که باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و ماده‌ای به نام کومارینز‌(Coumarrins) دارد که از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

کرفس حاوی موادی به نام سالیدس(Pthalides) است که به آرام شدن ماهیچه‌های اطراف رگ‌ها کمک می‌کند و باعث گشاد شدن رگ‌ها می‌شود. با فضا‌هایی که در رگ‌ها به وجود می‌آید، خون می‌تواند با فشار کمتری حرکت ‌کند و فشار خون بالا کاهش پیدا می‌کند. سالیدس، استرس را نیز کاهش می‌دهد.

کرفس حاوی ماده‌ای است به نام کومارین(Coumarins) که از تخریب سلول‌ها به وسیله رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و همچنین کومارین فعالیت گلبول‌های سفید، که مدافعان سیستم ایمنی هستند و سلول‌های غیر طبیعی که سلولهای سرطانی از آن جمله است، مورد هدف قرار می‌دهد، را افزایش می‌دهد.

ماده دیگری که به نام استیلنیک(Acetylenics) است که در متوقف نمودن رشد سلول‌های سرطانی مؤثر است.

مصرف کرفس به علت خاصیت تصفیه کنندگی خون برای برطرف کردن آکنه و جوش مفید است. کسانی که کرفس مصرف کرده‌اند از قرار گرفتن طولانی مدت در نورخورشید خودداری کنند زیرا وجود ماده‌ای به نام پسورالن که در کرفس وجود دارد، باعث واکنش به نور آفتاب می‌شود. کرفس تصفیه کننده خون است و مصرف آن باعث برطرف شدن آکنه و جوش می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد