سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

کود هیومیک اسید چیست؟

کود هیومیک اسید چیست؟


مواد هیومیکی محصول نهایی تجزیه هر ماده آلی در شرایط ویژه و توسط میکروارگانیسم‌های خاص می‌باشند. از آنجا که این ماده ph اسیدی ضعیف (3/8 تا 5) دارد و مشتق از هوموس می‌باشد به نام هیومیک اسید هم شناخته میشود. اما حقیقتاً هیچ شباهتی به اسیدهای شناخته شده چه معدنی و چه آلی ندارد.
موادهیومیکی در واقع طیف وسیعی از ترکیبات آلی- معدنی گوناگون نظیر اسیدهای آمینه، پتیدها، فنول‌ها، آلدئیدهاو اسیدهای نوکلئیک در پیوند با انواع کاتیون‌ها می‌باشند که مجموعاً ترکیب بسیار پیچیده‌ و شگفت‌انگیزی را ساخته‌اند که می‌توانند میلیو‌ن‌ها سال در طبیعت دوام بیاورد و اعمال بسیار شگرفی انجام دهد که قابل قیاس با هیچ ترکیب دیگری نیست. تابحال کسی موفق به تجزیه کامل این ترکیب بسیار پیچیده یعنی مواد هیومیکی نشده است اما در بررسی‌های ابتدایی سه بخش عمده در آن قابل تشخیص است:
1- هیومیک اسید که در مواد قلیایی محلول و در آب و اسید نامحلول است.2- فولویک اسید که درآب، قلیا و اسید محلول می‌باشد.
3- هیومین که در قلیا، اسید و آب نامحلول است.

* جایگاه هیومیک اسید در دنیا

امروزه استفاده از کودهای شیمیایی به دلیل آثار مخرب و زیانبار آنها بر روی محیط زیست در حال منسوخ شدن است به همین دلیل هیومیک اسید در سراسر جهان مورد توجه خاص قرار گرفته است و در صنعت و کشاورزی کاربردهای متنوع و وسیعی دارد و بر مصرف سالیانه آنها به طور متوسط %25 اضافه می شود.

در کشورهای غربی با وجودیکه میزان ماده آلی در خاک نسبتاً بالاست باز استقبال از این مواد بسیار گسترده و روز افزون است آنها به دلایل زیر علاقمند به استفاده از هیومیک‌ها هستند.
1- سازگاری با محیط زیست و فقدان نگرانی از آلوده شدن آب‌های سطحی و زیرزمینی یعنی خطری برای گیاه و یا محیط زیست ندارد.
2- صرفه‌جویی در حدود 25 تا 70 درصد استفاده از کودهای شیمیایی فسفاته و ازته و کاهش هزینه‌ها.
3- قابلیت استفاده درکشت‌های ارگانیک (هیدروپنیک) و همچنین مقاومت به شوری کم آبی و سرما را در گیاه افزایش می‌دهد.
4- افزایش مقاومت نسبت به بیماری‌ها در نتیجه کاهش مصرف سموم و استفاده از علف کشهای بسیار گران را منسوخ می کند
5-افزایش تولید محصولات کشاورزی به مقدار 30 تا 50 درصد
6- احیای توازن در خاک‌هایی که قبلاً بطور نامناسب کوددهی شده‌اند و از سمیّت کودها و عناصر اضافی موجود در خاک می‌کاهد.

استفاده از هیومیک اسید در تولید محصولات زراعی به دلایل داشتن پتانیسل بالا در استفاده اکولوژیک و قابلیت بالای آن در تنظیم نیتروژن و مقاوم کردن گیاه در برابر آفت ها و نیز افزایش رشد گیاه دارای اهمیت بسیار فراوانی است. استفاده از هیومیک اسید باعث افزایش قابلیت زراعی زمین های روستاها می گردد.

قابلیت باروری خاک از12 تا 70 درصد بالا می رود که دیگر نیازی به استفاده از هورمونهای مضر نخواهد بود و مهمترین مزیت استفاده از هیومیک اسید رسیدن به سطح محصولات بسیار استاندارد و با کیفیت عالی می باشد.تولید بالا در محصولات کشاورزی تنها از طریق استفاده از کودهای شیمیایی امکان پذیر نیست.
علاوه بر این استفاده از این نوع کودها سالیانه در تمام نقاط جهان به دلیل آثار شیمیایی و گاها سمی آنها کاهش نیز می یابد. این در حالی است که مصرف کود ارگانیک مانند هومیران روز به روز بیشتر میگردد
هیومیک اسید با افزایش نفوذپذیری دیواره سلولی و نیز با تسریع در تولید پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک در درون سلول و نیز با مکانیسم‌های متعدد دیگری که هنوز کاملاً درک نشده‌اند به رشد و تکثیر هر موجود زنده‌ای کمک می‌کند.
بخصوص تأثیر آن بر رشد میکروارگانیسم‌های مفید موجود در خاک که عمدتاً از قارچها هستند بیشتر است. ممکن است این سؤال برای خواننده پیش بیاید که آیا هیومیک اسید به رشد و تکثیر میکروب‌ها و قارچ‌های بیماریزا هم کمک می‌کند؟ پاسخ منفی است. دلیلش این نیست که هیومیک اسید همانند یک موجود هوشمند، دوست را از دشمن تشخیص می‌دهد، اما به دلیل اینکه هیومیک اسید محصول قارچ‌ها و باکتری‌های غیر بیماریزا است با نیازهای فیزیولوژیکی اینگونه موجودات نیز سازگاری بیشتری داشته، نتیجتاً به رشد و تکثیر آنها کمک می‌کند. نتیجه نهایی این کار تنگ شدن میدان فعالیت میکروارگانیسم‌های پاتوژن (بیماریزا) است.

* نقش هیومیک‌ اسید در بهبود ریشه‌زایی گیاهان

تأثیر هیومیک اسید بر رشد ریشه چنان واضح و شگرف است که در مواردی حجم ریشه را تا چند برابر افزایش می‌دهد. چنانکه همه می‌دانیم گیاهی که ریشه‌های وسیعتر و قویتر دارد سالمتر و مقاومتر نیز خواهد بود. تقویت ریشه‌زایی با مکانیسم‌های متعددی مرتبط است. اولاً اصلاح ساختار فیزیکی خاک فضای مناسبتری را برای نفوذ ریشه ایجاد می‌کند. ثانیاً هیومیک اسید با افزایش نفوذپذیری سلول‌های ریشه به جذب بهتر موادغذایی و توسعه بیشتر گیاه کمک می‌نماید. از اینها گذشته ثابت شده است که هیومیک اسید با تولید بیشتر اسیدهای نوکلئیک و اسیدهای آمینه تکثیر سلولی را در کل گیاه و بخصوص در ریشه‌ها افزایش می‌دهد.

* تأثیر هیومیک‌ اسید در جذب بهتر مواد معدنی و بهبود کیفیت محصول

افت کیفیت محصولات کشاورزی واقعیتی است که همه به آن معترفند و آزمون‌های متعدد آن را اثبات کرده است. در اینجا نیز هیومیک اسید با مکانیسم‌های متعددی به جذب بهتر مواد معدنی و بهبود کیفیت محصول کمک می‌کند.
غالب مواد معدنی نظیر اکسیدها، کربنات‌ها و سولفیدها برای گیاه قابل جذب نیستند و سولفات‌ها هم قابلیت جذب محدودی دارند. نقش هیومیک اسید خاک از یک طرف انحلال و جذب عناصر نامحلول از خاک و از طرف دیگر حفظ و نگهداری این عناصر در خود و انتقال آن در زمان مناسب به ریشه گیاه است. به این عمل تبادل کاتیونی نیز گفته می‌شود.
هیومیک اسید با بهبود تولید قند، پروتئین و ویتامین در گیاه و نیز تأثیر مثبتی که بر جنبه‌های مختلف فتوسنتز دارد نیز محتوای غذایی محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.
هیومیک اسید سبب تقویت دیواره سلولی می‌شود. با این مکانیسم نفوذپذیری محصولات نسبت به قارچ‌های‌فاسد کننده در همه موارد اعم از غلات، میوه‌جات و سبزیجات کمتر شده و خاصیت انبارداری افزایش می‌یابد

*دوام اثرزیادکودهای هیومیکی درخاک
به عکس کودهای شیمیایی که دوام اثر ناچیزی دارند و به شکل‌های مختلف نظیر تجزیه، تبخیر، تصعید، آبشویی و یا تثبیت از دسترس گیاه خارج می‌شوند، هیومیک اسید پایداری بی‌نظیری دارد. تنها میکروارگانیسم‌های مفید خاک می توانند آن را بعنوان منبع‌ انرژی مورد استفاده قرار دهند و نیز وجود مقادیر بیش از حد نمک‌های محلول در خاک چه از کود‌های شیمیایی اضافی و چه آلاینده‌های خاک نظیر نمک (NaCl) می‌تواند هیومیک اسید را اشباع کرده و بطور موقت و یا دائم از کار بیندازد. هیومیک‌ها پیش از اینکه کود باشند اصلاح‌کننده خاک هستند. به این معنا که پلیمرهای هیومیک اسید شبیه یک چسب ارگانیک عمل می‌کنند و ذرات مواد معدنی خاک را به هم می‌چسبانند.

میکروگرانول‌های تشکیل شده نیز با کمک همین چسب به هم پیوند شده گرانول‌های درشت‌تری ایجاد می‌کنند. وقتی این گرانول‌ها در کنار هم قرار بگیرند، همانند گلوله‌هایی که در یک لیوان قرار داده شوند، بین خود فضای خالی ایجاد می‌کنند که به نفوذ بیشتر هوا، آب و ریشه کمک می‌کند، همچنین فضای مناسبی برای موجودات ریز اعم از میکروسکوپی و ماکروسکوپی ایجاد می‌کنند.

* نقش هیومیک‌ اسید در ایجاد توازن در عناصر غذایی خاک

مسأله توازن بحث بسیار مهم و پیچیده‌ای است. دیر زمانی نیست که دانشمندان دریافته‌اند که تنها تأمین عناصر مورد نیاز گیاه برای رشد و سلامت آن کافی نیست، بلکه تأمین متوازن عناصر بسیار مهمتر است.
عدم تعادل در خاک چه مشکلی ایجاد می‌کند؟اولین مشکل در جذب خودنمایی می‌کند. برای نمونه بیش‌بود فسفر می‌تواند مانع جذب آهن، روی، کلسیم و… شود. چرا که فسفر با این عناصر تولید فسفات‌های نامحلول می‌کند.

به همین ترتیب بیش‌بود هر عنصری در خاک برای جذب یک یا چند عنصر دیگر مزاحمت ایجاد می‌کند.خاک نامتوازن، گیاه بیمار و گیاه نامتوازن، حیوان و انسان نامتعادل ایجاد می‌کند. برای بازگشت به تعادل مجدد چاره‌ای جز این نیست که باز از خاک شروع کنیم و در این راه هیومیک‌ها ابزار بسیار کارا و مفیدی هستند.

مصرف اسید هیومیک در خاک های رسی موجب کاهش تثبیت پتاسیم و افزایش جذب پتاسیم گردید.در مطالعه به عمل آمده در فلوریدا امریکامصرف اسید های هیومیک رشد درخت مرکبات تازه کاشته شده را 250 درصد افزایش داد. در همان آزمایش علائم بیماری زوال درختان پیر مرکبات را کاهش داد.
لازم به ذکر است کود هیومیک اسید در تمام محصولات زراعی و باغی بر حسب نیاز توصیه می شود.
جهت استفاده در موارد مختلف و تهیه آن با ما مشورد نمایید .

***اگر مایل به مطالعه بیشتر راجع به کود های  اسید هیومیک و روش و میزان استفاده از آن ها در درختان میوه زراعت و... هستید میتوانید مجموعه مقالات روش استفاده از اسید هیومیک را از اینجا دانلود نمایید

دانلود


مطالب مرتبط:
هیومیک اسید واثرات آن بر باغات میوه

اثرات اسید هیومیک بر رشد گیاهان
اثرات اسید های هیومیک روی درختان میوه

هیومیک اسید چیست

اثرات اسید های هیومیک روی درختان میوه

تولید اسید هیومیک با استفاده از پسماند های آلی

کود هیومیک اسید چیست؟

نظرات 93 + ارسال نظر
بیژن درخشان دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:29 ب.ظ http://http://roshanfekrbitaassob.blogfa.com/

با سلام و تشکر از مطالبتان

آیا کودهای هیومیک را برای همه ی اشجار میوه میتوان استفاده کرد؟ آیا قبلا نیازی به آزمایش خاک نیست؟ مقدار مصرف برای یک درخت 30 ساله چقدر است؟ زمان مصرف آن چه موقع است؟ لطفا فوری

بله برای تمامی اشجار میتوان استفاده کرد و برای درخت مناسب خودتون باید کود هیومیک مخصوص خودشو اضافه کرد در ضمن چه درختی؟؟؟ زمان مصرف در سه موقع زمستانه قبل از میوه دهی و زمان میوه وگل دهی

سید رضا بهشتی چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:48 ب.ظ

آقای مهندس علیزاده مطالب شما در مورد هیومیک اسید بسیار کامل و جامع است با اجازه شما،من برای پایان نامه می خوام از انها استفاده کنم لطفا اگه ممکنه نام منابع مورد استفاده آنها را برام ایمیل کنید
با تشکر فراوان

منابع آن زیاد بوده و جمع بندی توسط خودم انجام گرفته است

کورش جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:26 ق.ظ

سلام
برای درختان انگور 15ساله چه میزان از هیومیک اسید باید استفاده کرد(البته به صورت چالکود)
وایا بین کودهای هیومیک اسید خارجی و نمونه ایرانی ان تفاوت کیفیت هست؟

اسید هیومیک رو بهتره محلول در اب استفاده کنید
ولی برای چالکود نسبتش فرق داره که باید از روی نوشته روی پاکت به نسبت هکتار بدست اورد

حسین سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام مهندس. برای درختان انگور و انار 2 ساله چطور و به چه اندازه باید استفاده کنم؟؟؟

محلول در اب باید استفاده بشه میزان استفاده در هکتار هم بستگی به شرکت سازنده داره که روی جعبه قید شده

زینب شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:17 ب.ظ

باسلام فرق هیومیک اسید با هیومی پلنت چیست؟

در ماهیت جفتشون یکی هستند

فرزانه چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام آقای مهندس آیا اسید هیومیک را در زمین های شالیزاری میشود استفاده کرد اگه میشه طریقه مصرف آن را لطف بفرمائید

شرمنده در زمینه برنج اطلاع چندانی ندارم ولی احتمالا همراه با آب باید تزریق بشه

فرزانه صاحبی پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام مهندس علیزاده .من باغ شلیل 6 ساله دارم سوتام اینه از کود اسید هیومیک در چند مرحله میتونم استفاده کنم لطف بفرمائید مراحل و چند لیتر کود اسید در چند لیتر آب حل شود و آیا بصورت مه پاشی باشد یا بصورت شتشوی درخت ./ممنونم

دوست عزیز میزان مصرف به نوع کود هم بستگی داره
مثلا
هیومستر استارتر: 4 لیتر در هر هکتار در هر دفعه از کوددهی.تعدادتعداد دفعات 2تا چهار بار
مصرف به صورت همراه باآب آبیاری
زمان مصرف: با اولین آب آبیاری بهاره.اوایل اردیبهشت.یک ماه قبل از برداشت.15 روز قبل از برداشت
هیومیک پلاس:
میزان 4 کیلو گرم در هکتار و در صورت لزوم سه دفعه در طول فصل رشداستفاده میشود
روش:کود را در 400 لیتر اب حل میکنیم و با اب ابیاری به زمین داده میشود
چنانچه از هیومیک اسید های گرانوله استفاده میکنید باید در شیار های درختان به صورت ردیفی در سایه انداز درخت در عمق 20 تا 30 سانتی متری استفاده کنید

masih یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:51 ق.ظ

میخواستم بدونم که آیا برای گل های تزئنی میتونیم استفاده کنیم چند در هزار باید باشه؟؟؟

چه نوع گیاه زینتی؟اگه گیاه مثل رز توی زمین اصلی باشه نسبتش رو قبلا کفتم به نسبت 1 در100 همراه با آب آبیاری بدید

علی یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام مهندس برای ذرت وگندم استفاده کردم ولی اطلاعاتی برای زمان مصرف ندارم لطف کنید تعداد دفعات ومقدار واگر ممکنه مارک مناسب

مرحله اول قبل از کاشت بذر یا نهال.اگر از بذر مال هیومستر استارتر استفاده کرده اید نیازی به مصرف کود در این مرحله نیست.مرحله دوم : بعد از 8 برگی شدن و مراحل سوم و چهارم هنگام پر شدن دانه ها با فاصله 15 روز
مارک ایرانی گلسنگ کویر یزد و مارک خارجی HUMIN TECH آلمان

نتیجه مصرفتون چطور بود چقدر عملکرد رو افزایش داد؟

ترکاشوند دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:22 ب.ظ

با سلام جناب مهندس میخواستم بدونم آیا از اسیدهیومیک میشه توی این فصل برای درخت گردوی سه چهار ساله استفاده کرد و نحوه استفاده اون به شکلی است و اگرامکان داره از چه کود های دیگری هم میشه استفاده کرد با تشکر ترکاشوند از تویسرکان

بله برای گردو میشه استفاده کرد اگه دو بار با فاصله دو ماه استفاده کنید تاثیرش خیلی زیاده توی پسته که خیلی توی رشدش تاثیر داره نحوه استفاده هم محلول در اب همراه با آب ابیاری استفاده کنید
برای این سن گردو به نظرم بهتره فقط کود دامی کاملا پوسیده رو چالکود بدید و استفاده از کود های دیگه زیاد توصیه نمیشه

حسن انوشیروان پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام٬
من یک مزرعه کاکتوس علوفه ای(اپونتیا) دارم.آیا از این هیومیک اسید میشه برای آنها استفاده کرد ؟

بله خودتون حتما باید بهتر بدونین که بهترین کود برای کاکتوس مواد آلی هستش نظر به اینکه مواد هیومیکی منشا آلی دارند بهترین کود برای کاکتوس ها هستند

رضا هدایت شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:42 ق.ظ

با سلام وعرض تشکرازمطالب پر محتوای شما

من درحال تکثیر گل بنفشه آفریقایی هستم می خواستم بدونم آیا می تونم از هیومیک اسید استفاده کنم و اگر جوابتون بله هست درصد اضافهکردن رو هم برام توضیح دهید .
از جنابعالی کمالتشکررا دارم

بله قابل استفاده هست به نسبت 1 در 100با آب مخلوط کنید و همراه با آب آبیاری دوبار به فاصله بیست روز بدید
ولی برای بنفشه توصیه میشه از کود کامل که حاوی عناصر ماکرو و میکرو هستش استفاده کنید به همراه قارچ کش

حسن انوشیروان شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:28 ق.ظ

ممنون از پاسخ شما.به نظر شما کدام نوع و چه مقدار باید برای کاکتوس ها استفاده کنم و چه موقع؟

هیومیک پلاس به نسبت 1 در 100 دو بار به فاصله دو هفته همراه با آب آبیاری

محمد دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:04 ق.ظ

با سلام خدمت اقای مهندس
میخواستم ببینم برای نهال یکساله نارنگی ژاپنی در نهالستان استفاده از اسید هیومیک مناسب است یا فقط برای باغات و درختان با سن بالا مناسبه؟

ببینید بیشترین فایده اسید هیومیک تحریک ریشه دهی است و به احتمال قوی تاثیر زیادی داره من برای نارنگی استفاده نکردم ولی برای نهال گردو استفاده کردم.بهتره آخرین دوره آبیاری قبل از بیدار شدن نهال ها از خواب زمستانی همراه با آب بهشون بدید احتمالا تاثیرش رو احساس میکنید

علیرضا دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:48 ب.ظ

باسلام آقای مهندس
بنده درکارتولید نهال پسته پاکتی هستم ازکرمان
آیابرای نهال پسته پاکتی یکساله از زمان رشد ‍«یکماهه»تا زمان رشد کامل نهال«یکساله»می توان از هیومیک اسید استفاده کرد زمان ومقدارمصرف رابیان کنید
تعدادی ازنهالهای پسته بنده ؛که پنج ماهه هستند دراثرپرآبی زرد رنگ شده اند وهیچ کودی جوابگو نیست لطفا راهنمایی فرماییدممنون

خسته نباشید اتفاقا پارسال ما تعداد زیادی نهال پسته از کرمان خریداری کردیم خوشحال میشم اگه شماره تلفن خودتون رو بدید تا بیشتر در ارتباط باشیم
در مورد هیومیک اسید بهتره یک بار در ابتدای بهار به صورت همراه با آب آبیاری مصرف کنید که قطعا تاثیر بسیار زیادی داره و باعث افزایش حجم ریشه و شاخه میشه و نهال پسته رو در اصطلاح استارت میزنه
در مورد زرد شدن باید بگم که احتمالا به دلیل آبیاری بیش از حد قار چی شدن بهتره سریعا از محلول قارچ کش استفاده کنین
جهت جلوگیری از این مشکل شما باید به طور دوره ای و دقیق ابیاری کنید از استفاده از خاک سنگین جلوگیری کنید و حتما دقت کنید نایلون های کشت شما سوارخ خروج آب به میزان کافی داشته باشه و سوراخ هاش مسدود نباشه همچنین به صورت دوره ای ماهی یک بار از محلول قارچ کش به خاک اسپری نمایید
در ضمن چون قارچی شدن استفاده از کود های مرغی و نیترات به دلیل داشتن نیتروژن بالا بیماری رو تشدید میکنه و درمان نمیکنه

محسن پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:34 ب.ظ

با سلام خدمت اقای مهندس
ما درخت های تازه هلو انجیری کاشتیم ولی درخت ها خوب رشد نکردن مثل اینکه مشکلش اینه که ریشه خوب تو خاک نفوذ نکرده
می خواستم بدونم برای خاک که سفت و آب نمیکشه این کود مناسبه و مرداد ماه میشه استفاده کرد. با تشکر

خیر برای اصلاح خاک شما بهتره قبل از هر کاری از خاک باغتون نمونه ببرید آزمایشگاه و اگه اونجا دلیل عدم رشد رو سنگین بودن خاک عنوان کردن میتونید با اضافه کردن کود گاوی و یا ماسه خاک رو اصلاح کنید کود هیومیک تاثیرش در اصلاح خاک تا این حد دیگه بالا نیست

خلفی جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:38 ب.ظ

با سلام.ایا استفاده از هیومیک اسید در اول شهریور مثمر است؟

یک بار مشکلی نداره

کاوه جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام برای توت فرنگی چطور باید استفاده بشه ؟از نظر قیمت قابل بصرفه است ؟برای هر هزار متر چقد باید هزینه کرد

رزگار سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:27 ق.ظ

درود وخسته نباشید . الان ده شهریوره من برای سیب زمینی استفاده کردم اسید هیومیکو همراه سه بیس ولی اندازه درستش نمیدونم دو کیلو در هکتار مارک هندیشه

خب اگه مارک روش نوشته دو کیلو در هکتار که خب طبق نوشته عمل کنید.میزان استفاده در مارک های متفاوت فرق میکنه و بهترین روش دونستن مقدار لازم اینه که بسته اون مارک رو گاه کنید این در مورد سایر کود ها و سموم هم صدق میکنه

ali سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:27 ب.ظ

اگه منابع رو می گفتی چی میشد الانم بگو تا همه استفاده کنند

این مطلب مال خیلی وقت پیشه ولی باشه پیدا میکنم میزارم

سحر شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 06:36 ب.ظ

با سلام
من 1000متر زمین زعفران دارم
هیومیک 95%استفاده کردم قوطی
بقیه مراحا ایا نیاز دارد؟
تاریخ مصرف 18/8/94

بله یه مرحله دیگه تقریبا سه ماهه دیگه استفاده کنید خوبه

الیاس سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:10 ق.ظ

با سلام خدمت جناب مهندس
میخواستم که بگیداین کود هیومیک اسیدرابرای گندم ونهال پسته را هرکدام در چه زمانی وطی چند مرحله ومقدار لازم برای درختان وگندم درهر هکتاررا وهرکدام نوع مشخص خودراداردبه طور مختصر بیان بفرمایید.با تشکر

برای نهال پسته اگه سالی یه بار اول بهار بدید عالیه و تاثیر زیادی داره میزانشم بسته به سازنده کود متفاوته و روی کود نوشته.در مورد گندم هم نمیدونم چون رشته تخصصی من نیست

الیاس سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:10 ب.ظ http://www.elias_g@yahoo.com

سلام خدمت اقای مهندس
میخواستم ب طورمختصردرموردمیزان مورداستفاده ازکودهیومیک اسیدبرای کشت گندم ونهال پسته وزمان استفاده برای هرکدام راتوضیح واگربرای گندم محلول پاشی استفاده شودموردی ندارد.باتشکرفراوان

بهتره برای گندم به صورت پلت و قبل از کاشت باشه

حسین دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:18 ب.ظ

با سلام
مهندس جان میخوام بدونم آیا میشه ورمی واش رو جایگزین اسید هومیک کرد وآیا چه تفاوتی بین جبرلین و اوکیسن و اسید هومیک هست؟مورد استفاده هم در فضای سبز وگاکاری هست .

مهدیه جمعه 18 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:09 ب.ظ

با سلام و تشکرازمطالب پر محتوای شما
آیا میشود اسید هیومیک را به عنوان عملیات به زراعی بعد از برداشت زعفران توصیه کرد؟
در مورد درخت گردو 3 ساله در پاسخ به یکی از افراد فرموده بودید کود پوسیده دامی کافی است و نیاز به استفاده از دیگر کودها معمول نیست. آیا این در مورد درخت پسته هم صادق است؟
شما اسید هیومیک مورد استفاده در باغ را گرانوله توصیه میکنید یا محلول؟
منتظر پاسخ شما هستم
با سپاس

بهتره اسید هیومیک رو حین رشد بدید و بله بهترین کود برای پسته همانا کود پوسیده دامی هست بنده خودم باغ پسته دارم و دو سالی یک بار از کود دامی در زمستان استفاده میکنم و بهترین نتیجه ها رو هم میگیرم
اسید هیومیک به صورت مایع تاثیر بهتری داره

حسین شنبه 19 دی‌ماه سال 1394 ساعت 07:04 ب.ظ

سلام
پاسخ همه رو دادید الا پاسخ من رو .چیه این جا هم پارتی بازی یه:؟

شرمنده سوالتونو بفرمایید چشم

حسین یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:57 ق.ظ

با سلام
مهندس جان میخوام بدونم آیا میشه ورمی واش رو جایگزین اسید هومیک کرد وآیا چه تفاوتی بین جبرلین و اوکیسن و اسید هومیک هست؟مورد استفاده هم در فضای سبز وگلکاری هست .
ممنون

دوست عزیز جیبرلین و اکسین دو عدد هورمون گیاهی میباشند ولی اسید هیومیک نوعی کود که از تجزیه هوموس ها بوجود می آید و هر دو در گلکاری کاربرد دارند

ابراهیم یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام زمان مصرف اسید هیومیک چه زمانی است

روی چه محصولی؟

ابراهیم یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام لیمو تر ش ٬ بادام وسیب شیرین یک و دوساله و ازگیل یک و دو ساله و ثمری؟ و آیا مثلا دو بار یا بیشتر هم در سال داده شود اشکالی ندارد؟خیلی ممنون از راهنماییهای شما

ابراهیم دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام لیموترش ٬بادام و سیب شیرین یک و دو ساله و ازگیل یک و دو ساله و ثمری؟ اگه سهوا اسید هیومیک روی برگ پایینی درخت ریخته شود اشکال دارد( من یک لحظه حواسم نبود و از دستم افتاد ریخت روی برگ پایینی یک درخت)..اگه امکان دارد پاسخ این ۲ سوال بنده را بدهید..ممنون

امین چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:42 ق.ظ

سلام. فرمودین برای کاکتوس اسید هیومیک پلاس باید استفاده کرد. ممنون میشم بفرمین از کجا میشه تهیه کرد.

فروشگاه لوازم کشاورزی ها یا سم و کود فروشی ها

کرمی چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:30 ق.ظ

سلام اسید هیومیک بیشتر برای اصلاح خاک و جذب عناصر موجود در خاک استفاده میشه و خودش از عناصر مورد نیاز گیاه نیست . پس چه لزومی داره در سیستم هیدروپونیک از اسید هیومیک استفاده کرد ما تمام مواد مورد نیاز گیاه رو به شکل مناسب و قابل جذب گیاه و بصورت دقیق به سیستم وارد میکنیم پس اسید هیومیک چه لزومی داره ؟ ممنون میشم جواب منو بدهید با تشکر

احتمالا به خاطر جذب بهتر و پایداری بیشتر گیاه در برابر تنش

سعید کیان پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 04:33 ب.ظ

با سلام خدمت شما مهندس عزیز و باسواد ببخشید من میتونم از کود هیومک اسید برای کشت چغندقند استفاده کنم مصرفش چقدر در هکتاره؟؟ کی باید استفاده کنم؟؟به چه روشی باید ب زمین تزریق شه؟؟ با تشکر از مطالب جالبتون

ملاحسینی سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 11:08 ب.ظ

با سلام:چند هکتار پسته کاری در رفسنجان دارم آزمایش خاک دادم مواد آلی و معدنی کامل بود.ولی درختان رشد ندارند واز سر شاخه خشک میشوند در ضمن phخاک 8 بود وکمی شوری در عمق 80 بعلت تجمع رس خاک بوده در صورتیکه آب وزمین هر دو شیرین هست با مشورت یکی از مهندسان اسید هیومیک 95% پودری ساخت اسپانیا خریدم وبه باغ دادم هر هکتار 50 کیلونظرتان را در مورد مقدار چه کاری انجام دهم با تشکر از شما

ممکنه مشکل از بستر شما باشه بهتره کمی گود کنید و ببینید خاک در عمق سه تا 5 متر به چه صورته ممکنه بستر سخت باشه و دلیلش این هم باشه.درمورد اسید هیومیک هم که خوبه

shayan یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:08 ق.ظ

با عرض سلام
ایا هیومیک اسید همان هیومیک گرانولی هست؟
در اکواریوم های گیاهی برای بستر کاشت گیاه از موادی شبیه هیومیک گرانولی استفاده میشه که قیمت بالایی داره!!
ایا از هیومیک گرانولی به تنهایی برای کاشت گیاهان اکواریومی در تانک(اکواریوم) میشه استفاده کرد؟

دوست عزیز هیومیک گرانولی یکی از اشکال هیومیک اسید هستش

بختیاری یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:16 ب.ظ

سلام.مهندس جان من دراسفند94زمین زراعی خودراتسطیع لیزری کردم و50سانت خاک جابه جاشدبعدازآن زمین راکشت یونجه کردم حالایونجه به صورت (اصطلاحن کل کل)رشدکرده چه بایدانجام وچه موادی بایدداد.اطلا میشود کاری کرد؟

در مورد بافت خاکتان بیشتر توضییح بدین سنگین یا سبک

بختیاری پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:38 ب.ظ

مهندس جان نه سبک است نه سنگین.تقریباحدوسط میباشد.

دوست عزیز این مشکلی که شما فرمودید میتونه دلایل زیادی داشته باشه از سنگینی و یا شوری خاک گرفته تا ... که دقیقش رو باید با آزمایس خاک معلوم کنید

مهران سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:28 ق.ظ

سلام خدمت اقای مهندس .ببخشید من درخت لیمو دارم ایا برای این نوع درخت مثمر ثمر هست.و دقیقا باید در چند مرتبه در سال و چه موقعی داده بشه ممنونم اگه بهم کمک کنیدلطفا سریع

بله چون نقش اصلاح خاک و افزایش جذب رو داره تاثیر زیادی در رشد داره بهتره دو سه بار در سال تابستان دوبار همراه با آب آبیاری به صورت مایع اش.و در زمستان نوع پلت رو به خاک بدید و شخم بزنید

مهدی شنبه 5 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:33 ق.ظ

با سلام و عرض ادب ببخشید من مزارع برنج دارم و در انتهای مزارع مشاهده کردم ک مقداری نمک به صورت تبلور به ساقه ها چسبیده و رنگ بوته ها زرد شدن ایا استفاده از هیومیک اسید تاثیر به سزایی داره همچنین شوره هم در بعضی از قسمت های خاک دیده میشود ممنون؟

من تخصص زیادی در مورد بیماری های برنج ندارم.اما میدونم که هیومیک اسید تاثیر محسوسی در مورد شوری بر گیاه نداره

یوسف پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 06:07 ب.ظ

لطفاًمنبع این را اعلام بفرمائید

مطلب رو خیلی وقته گذاشتم خاطرم نیست منبع شو

رویا پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:23 ب.ظ

با عرض سلام می خواستم بپرسم هیومیک اسید را میتوان برای سبزی جاتی مثل تره فرنگی وشاهی به کار برد ؟اگه کاربرد داره نحوه مصرف وزمان مصرف وچه مقدار باید استفاده کرد؟

بله میشه انواع پلت رو قبل از کشت به خاک اضافه کنید و نوع مایع رو بعد از کشت که کامل سبزی ها سبز شدند و مقدار هم بسته به نوع شرکت فرق داره و روی بسته کود قید شده
و بهتره دوبار به فاصله یک ماه بدید

اکبر پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:11 ق.ظ

با سلام وادب خدمت مهندس
آب و خاک شور و ph 7.6 خاک می باشد برای اصلاح خاک می شود از هیومیک اسید برای شیرین سازی خاک استفاده کرد
برای کشت فلفل دلمه ای
برای کشت گرجه فرنگی
برای کشت خیار سبز
چه مقدار و طریقه مصرف وچند بار
ممنون از شما

اسید هیومیک فقط قدرت گیاه رو در تحمل شوری افزایش میده خاک رو که شیرین نمیکنه.بهتره برای خاک های شور از اسید استفاده کنید بهتر جواب میده

مهدی دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:01 ب.ظ

سلام جناب مهندس برای اصلاح خاک قلیایی چه پیشنهادی دارید

معمولا استفاده از اسید و یا گچ کشاورزی مرسومه

Maziyar دوشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام خسته نباشید ممنون بخاطر مطالب مفید و پربار تان میخواستم بپرسم از ترکیب اسید هیومیک+آهن میشه در گیاهان تزئینی گلدانی مثل آگلونما ٫ یوکا٫آکوبا٫رازقی و انواع گل ناز استفاده کرد؟پیش آ پیش تشکر میکنم

مشکلی نداره و فقط زیاد استفاده نکنید

اسید هیومیک دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 04:18 ب.ظ http://parschemical.com/catproduct/اسید-هیومیک

مطلب عالی بود ممنون

حسام شنبه 10 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:57 ب.ظ

باسلام، اقای مهندس ایا کود هیومیک اسید برای رشد گل محمدی مناسب هست ، من حدود 400 درختچه گل محمدی دارم که سه سالشونه اما رشد نمیکنند و به نظر میاد یکسالشونه ، شما چی پیشنهادمیدید اقای مهندس ،ممنون میشم نوع کود همراه با طرز استفاده رو بگید مثلا چه موقع و چه اندازه برای 400 درخت گل محمدی لازم هست !؟

بسته به نوع گل محمدی فکر کنم یه چهارلیتری هیومکس براشون کافی باشه زمان استفاده هم بهار هنگام بیدار شدن جوانه ها و 20 روز بعد هم یک نوبت دیگه

خسرو پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 06:52 ب.ظ

سلام آقای مهندس آیا کودفسفات وبا هیومیک اسید برا زعفران قبل گلدهی استفاده کنم مشکلی نداره؟؟؟یاکود بهتری رو معرفی کنین با هیومیک اسیداستفاده کنم باتشکر

بهتره فسفات رو زمستون بدید.هیومیک مانعی نداره

عباس دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام،،،زمان مناسب مصرف هیومیک اسید در کشت گوجه فرنگی برام ارسال کنید،،ممنون.

پس از اینکه بوته ها15 سانتی متر شدند میتونید مصرف کنید

مرتضی دمیری چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 04:39 ب.ظ

با سلام
برای آب و خاک شور درختان پسته برای نمک شویی از چه استفاده کنیم ؟(منظور ماده که شوری را کم کند )و آیا هیومیک برای پسته جایگزین کود دامی میشود؟ مقدار و زمان استفاده هیومیک برا باغ پسته چه زمانی هست؟

برای نمک شویی بهتره با آب شیری غرقاب سنگین انجام بدید سپس آب جوی ها رو تخلیه کنید که بهش میگن نمک شویی همچنین استفاده از اسید هم چند وقتیه که رایج شده.کود اسید هیومیک دارای مزایای زیادیه ولی جایگزین کود دامی نمیشه شما بهتره هر دو رو استفاده کنید کود دامی تو زمستون هر دوسال یکبار بایستی به پسته داده بشه.
برای اسید هیومیک هم شما میتونید از بهار تا تابستون حداکثر سه بار همراه با آب استفاده کنید
میزان هم بسته به نوع اسید هیومیک متفاوته و روی بسته نوشته شده

محمد شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام
ببخشید میخاستم بدونم ارت موجود در اسید هیومیک چه نوعی است؟ اوره ای است یا نیتراتی

نیتروژن موجود در اسید هیومیک به صورت اوره است

پردیس یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 10:48 ق.ظ

سلام.میزان اسید هیومیک و اسید فولویک در کود مرغی باید در چه محدوده باشد.ممنون

حمیدرضا پنج‌شنبه 2 دی‌ماه سال 1395 ساعت 09:10 ب.ظ

با سلام/منظور از نسبت 1 به 100 در مقیاس لیتر دقیقا چه مقداره . بعنوان مثال در 10 لیتر باید چقدر اسید هیومیک اضافه کرد

رضا دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1395 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام. کودکیسه ای ۲۵کیلویی گرین مور هیوموکسال ۹۵درصد برای درختان پسته حدودا ۱۲ساله چه موقع و چجوری باید استفاده کنیم. باید پاشید روی زمین یا چالگود کرد. با تشکر.

بیات شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 08:15 ق.ظ

سلام و خدا قوت.
ممنون از مطالب مفید شما.
جسارتا برای یک باغ زیتون با درختان بیست ساله و دارای خاک تقریبا سبک و دارای مشکل شوری و مواد آلی کم، از یک شرکت فروش اسید هیومیک پیشنهاد 20 لیتر در هکتار به ما شده است. مشخصات کود به شرح زیر است: 12% هیومیک، 3% فولیک و 66% مواد ارگانیک.
نطر شما چیست؟

کود خوبیه معمولا درصد هیومیک در کود ها همین مقداره و مناسبه
لطفا نام شرکت رو هم بفرمایید

سولفات اهن چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:06 ب.ظ http://www.raetcochemi.com

سلام. گفتید برای کاکتوس اسید هیومیک پلاس باید استفاده کرد. میشه بگیید از کجا میشه بگیرم؟

علی یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:08 ب.ظ

سلام و درود. برای باغ انگوری بهترین موقع ی استفاده از هیومیک اسید کی هست ودفعات استفاده رو بفرمایید

مهرداد ایزدی جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 04:06 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید ب جناب مهندس .من در استان فارس شهرستان داراب بخش جنت شهر حدود یک هکتار باغ مرکبات از نوع ولنسیا دارم با خاک سیک و شنی هست ک از نیم تر ب بعد زمین تقریبا سنگلاخی میشودحال که یعد از 6سال بطور ناگهانی ریشه درختان پوسیده شده و درختان رو به زوال میرد و سر شاخه ها خشک شده و حتی نیمی از دختان رو کف بر کردم.از سموم قارچ کش اکسی پراکسی مس .و الیت.و حتی کاربندازیوم .پریکور انرژی هم استفاده کردم.الان درختها بهتر از سال قبل شدند.ولی ریشه ها هنوز حس میکنم پوسیده شده .برای رشد و درمان ریشه ها از هیومک پودری95 ساخت امریکا استفاده کردم .حالا باید چندبار دیگه استفاده کنم و چمقدار ؟ایا برای درمان پوسیدگی ریشه سم یا کود یا راه حل مناسب تری هست ؟ اگه توضیح بدید ممنون میشم.درضمن دوره ابیاری هر 4روز حدود8ساعت اب قطره ای میخورد.اب چاه هم کمی شور شده.از کود دامی پوسیده هم استفاده کردم.لطفا راهنمایی کنید

بهار جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 01:11 ب.ظ

با سلام، اسید هیومیک و اسید فولویک به چه درصدی باید به کود مرغی اضافه شوند؟

رسول صفه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام من اول اردیبهشت برای درختان باغ کوچک خود وبه روش محلول اسید هیومیک را برای(که خودم حل کردم)درختان خرمالو گردو انگور انجیر ونارنج وبرای هرکدام حدود 15 گرم کود دهی کردم لطفا بفرمایید درست بوده است ؟ نوبت بعد برای کوددهی چه موقع میباشد؟ هیومیک اسید را میتوان برای گل های اپارتمانی استفاده کرد لطفا مقدارش را هم بفرمایید. ممنون از پاسختان

آذین مهر سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر از زمان ارسال این مقاله خیلی میگذره ولی ب کمکتون نیاز دارم مهندس میشه به ترتیب اولویت بهترین هیومیک اسیدهای موجود در بازار رو بگید . ک بنظر شما قابل اطمینان هستن و با کیفیت . اگر درست متوجه شده باشم یکی از بهترینشون هیومکس آمریکاست ک ی مقدار گرون حدودا لیتری 120 تومان اما آیا میشه اطمینان داشت ک اصل هستن چون جنسی ک ساخت کشورایی ک با ایران رابطه ای ندارن تو بازار نمیشه بهشون اطمینان داشت اصلی باشن . من برای باغ مرکبات میخوام ممنون میشم کمکم کنید

مطمئنا جنس های آمریکایی اگه اصلیشو پیدا کنید خیلی بهتر از جنس ایرانیه لی حدود نیمی از جنس هایی که توی بازاره وبه عنوان آمریکایی میفروشن تقلبیه پس کم ریسک ترین و ارزون ترین جنس همون ایرانیشه.من ایرانی رو پیشنهاد میدم همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه استفاده از هیومیک اسید مجموعه بالا رو که برای دانلود گذاشتم دانلود کنید

مجله مد شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.brandkade.com/Magazin

پیرخضری شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:48 ب.ظ

باسلام وعرض خسته نباشید وتشکر به خاطر مطالب جالب واموزنده درباره هیومیک اسید.یک سوال داشتم ایا در سیستم ابیاری قطره ای (برای درخت سیب)میتوان کود را در محفظه کود سیستم قطره ای استفاده کرد با تشکر

بله امکانش هست در اسید هیومیک های پودری ممکنه باعث مسدود شدن نازل ها بشه و بهتره جدا جدا وتک تک پای درختاتون بدید.ولی در مورد مایع ها مانعی نداره

مهدی دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:28 ب.ظ

سلام مهندس ازکودهیومک ۹۰بزای کاکتوس میشه استفاده کرد

بله به نسبت 1 در هزار با آب مخلوط کنید و یک استکان هر دو سه ماه به کاکتوس ها بدید
میتونید برای مقایسه یک کاکتوس رو به عنوان شاهد بهش کود ندید خواهید دید که کاکتوس های تغذیه شده با هیومیک اسید چه رشد زیادی نسبت به شاهد دارند

ناصر نبی یار شنبه 17 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 05:37 ب.ظ

سلام اقای مهندس
ما چند روز پیش چین دوم یونجه رو برداشت کردیم
الانم فعلا رشد نکرده ، سوالم اینه میشه بصورت محلول پاشی هوایی استفاده کرد
و اگر میشه به چه میزانی از اسید برای چند لیتر آب ؟ البته اسید هیومیکی که در شهر ما هستش با برند آمریکایی diamond grow با قیمت ۱۴۰ تومنی بفروش میرسه
و یه سوال اینکه با توجه به اینکه آبیاری مزرعه ی شش هکتاری ما بصورت بارانی انجام میشه چقدر فرصت هست که بعد محلول پاشی کل مزرعه آبیاری شود ؟ تا اثر محلول پاشی از بین نرود
خیلی ممنون

محمود پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:26 ق.ظ

باسلام برای برطرف کردن شکرک روی درختان پسته چکار باید بکنیم باتشکر

شکرک روی پسته به دلیل وجود پسیل هاست.باید هر 20 روز یا 15 روز با آب و صابون کشاورزی برگ های درخت شستشو بشه.همچنین از سم مناسب برای نابودی پسیل ها استفاده کنید.اگه سم مونتو هنوز توی منطقه شما کارایی شو از دست نداده از مونتو استفاده کنید

سعید پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام. وقت بخیر. من زمین مرکباتی به ابعاد 6 هزار متر دارم. سن درختان حدود 8 ساله ولی باغ حدود 3 تا 4 تن بار میده. درختها با این که 8 ساله هستن ولی به نظر 3 تا 5 سال میان و سطح آب منظقه بالاست. چند ساله که آب سد رو در بهار و تابستان میفرستن به سمت ما و باعث شده سطح آب به حدود 30 سانت برسه و مانع رشد درختان شده. میخواستم بدونم آیا استفاده از هیومیک اسید فایده ای داره برای باغم و اینکه اگر راهکار خاصی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید.
یه سری میگن زهکشی کن و با موتور اب رو خالی کن ولی کجا خالی کنم؟ کانال های کنار زمین هم پر از ابه. یعنی اب رو با موتور بریزم تو کانالها نمیرن و دوباره برمیگردن تو زمین

باید آب رو به خارج از محدوده باغ هدایت کنید و همچنین به دلیل وجود رطوبت باید از قارچ کش ها به طور مداوم استفاده کنید.استفاده از هیومیک اسید تا حل مشکل رطوبت کارایی نداره

سعید سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام. وقت بخیر. من همون مورد بالا هستم. من 3 یا 4 هفته پیش برای اولین بار باغ مرکبات رو اسید هیومیک شدم. الان چند روزیه درختا شروع کردن به شکوفه زدن. بار روشون بود. چون کوچیکن بار کم بود. ولی این که تو این ماه از سال مجددا شکوفه بزنن رو تا حالا نه دیده بودم نه نشنیده بودم. الان نمیدونم تکلیف این شکوفه ها چیه ؟ نگرانم که مانع خواب درختان در زمستون بشه. آیا شما تا حالا همچین چیزی مشاهده کردید و آیا طبیعیه ؟

مهناز قایلی پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:55 ب.ظ

سلام آقای مهندس خیلی ممنون که باحوصله سوالهارو پاسخ می دید.۲سوال داشتم
۱_یه گلدون پپرومیا ارغوانی دارم که به دلیل آبیاری زیاد ساقه های آن به حالت خوابیده در می اومدن وکم کم پژمرده می شدن می تونم برای تقویتش اسید هیومیک بدم ؟اگر مانعی نداره میزانش رو هم بفرمایید
۲_گلدون حسن یوسفم دچار شپشک آردآلود شده می تونم بعداز اتمام دوره سمپاشی ویا همزمان باسمپاشی به اون اسید هیومیک بدم ؟اگر مانعی نداره مقدارش رو هم می فرمایید
بسیار ممنوووووون و متشکرم

خیر مانعی نداره میتونید به هردوشون بدید بسته به نوع اسید هیومیک که روی بسته اون نوشته شده با آب مخلوط کنید و هر 2 هفته یکبار به مدت 4 بار آبیاری انجام بدید

مهدی رجبی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 04:37 ب.ظ

سلام. وقت بخیر. یه سوال داشتم. زمین تو منطقه ما توی زمستون و همچنین یکی دو ماه اول سال سطح آبش خیلی بالاست. مثلا تو زمستان کاملا زیر آب و در فروردین حدودا نیم متری سطح آبه. اگر من برای درختان مرکباتم الان خاک به زمین اضافه کنم مثلا نیم متر، از انجایی که درختان 5 6 ساله هستند آیا ریشه درخت به مرور به سمت بالا میاد و یا آیا بالا تر ریشه های جدید میزنه؟

مهناز قایلی چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:21 ب.ظ

سلام جناب مهندس جسارتا من همون هستم که پپرومیا ارغوانی وحسن یوسف آفت زده داشتم فرمودید دوهفته یه بار اسید هیومیک بدم عذر می خوام اشکالی نداره در طول مدت تغذیه با اسید هیومیک کود گرین و آهن هم بهشون بدم ممنون. بنده واقعا شگفت زده شدم که سوال قبلیم رو به این سرعت پاسخ دادیدبسیار ممنون و متشکرم

خیلی مشکلی نداره اتفاقا چون هیومیک هم مصرف میکنید جذب این ها بهتر انجام میشه

محمدصالح جمعه 28 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:20 ب.ظ

سلام اقای مهندس ممنونم بابت پاسخگویی کامل شما به سوالات دوستان
از شهرستان نیریز وقت شما رو میگیرم
من دو هکتار انار 15 ساله صادراتی(1000بوته)دارم بهترین نوع و زمان مصرف هیومیکها برای انار چیست؟

sara شنبه 4 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام خسته نباشید آقای مهندس من برای پایان نامه ام میخواستم از کود هیومکس برای اثر بر عملکرد و متابولیت های گیاهان دارویی استفاده کنم در صورت امکان اگر منابعی دارید که بتونم استفاده کنم به من معرفی کنید ممنون میشم

Rohoulah جمعه 10 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام.
اقای مهندس من در استان بوشهر گل گلایل کاشتم و گلها سالم بودند و باران آمد که بعد از آن نوک ریشه میسوزه و بوته از کار میفته شاید شوری زمین باشد چه چیزی توصیه میکنید

ریپورتاژ آگهی شنبه 25 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 02:09 ب.ظ http://brandkade.com/Magazin/Report

خوب بود

چرم مشهد شنبه 9 دی‌ماه سال 1396 ساعت 05:13 ب.ظ https://www.brandkade.com/Brands/Details/mashadleather

عالی بود

سوپر مارکت اینترنتی شنبه 9 دی‌ماه سال 1396 ساعت 05:15 ب.ظ https://salymarket.com/

ممنون از سایتتون

ال سی وایکیکی سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1396 ساعت 12:59 ب.ظ https://www.brandkade.com/Brands/Details/LcWikiki

سایتتون خیلی خوبه ممنون

سوپر مارکت اینترنتی دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 03:05 ب.ظ https://salymarket.com

بسیار مفید بود

کاشت ابرو دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 03:08 ب.ظ https://naturalbeautyclinic.ir

سایت عاااالی و مفیدی دارید

امیر حسین پوراکابر پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 02:49 ب.ظ

عرض سلام و خسته نباشید
آیا کود هیومیک اسید رو میتوان در هیدروپونیک استفاده کرد و اگر میشه استفاده کرد دیگر به کود های دیگر نیاز نیست و برای یک گالن چند سی سی استفاده کنم؟

رحیم دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 08:51 ب.ظ

سلام اقای مهندس کود هیومیک اسید رو میشه برای درخت خرمالو به صورت محلول روی درخت سم پاشی کرد؟

خیر باید فقط به خاک داد چون این کود برای تقویت و بهبود خاکه نه درخت

رحیم دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 08:53 ب.ظ

سلام اقای مهندس میشه کود هیومیک اسید رو به صورت محلول روی درخت خرمالو سم پاشی کرد؟

خیر

Parisa Momivand یکشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 10:54 ب.ظ

با سلام از کجا میشه این کود و تهیه کرد ؟!؟

تقریبا در تمام فروشگاه های کود و سموم شیمیایی نمونه های ایرانی و خارجی مجود است

روژیار یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 08:06 ب.ظ

سلام و روز بخیر. ببخشین جناب مهندس من امسال اسطخودوس کاشتم و طبق فرمایشات مهندسی که نشاء رو خریداری کردیم به نشاء آب دادیم ولی متاسفانه هر روز تعداد بیشتری از نشاء ها خشک میشه با وجود اینکه اسطحودوس زیاد به اب نیاز نداره میزان آب دهی رو بیشترش کردیم ولی فایده نداره بهمون سفارش شده که از این کود بهش بدیم. نحوه استفاده به چه صورتیه و چند وقت یکبار؟؟؟
آیا از نوع خاصیش باید استفاده بشه؟؟

میتونید دو هفته یه بار توی آب پاش حل کنید و پای بوته ها نه روی برگ ها بریزید. بعد پشتن سرش آبیاری انجام بدید تا کود با آب بره درون زمین

میثم یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام مهندس وقت بخیر...کودهیومیک اسید با درخت لیمو محلول پاسی بکنی بهتره یا تزریق؟؟چه موقع بدی جوابدهی دارد..ممنون

هیچکدام بهترین روش حل کردن در تانکر و جاری کردن در آب آبیاری است و یا چالکود کردن بعد از رویش جوانه های در بهار هر وقت بدید خوبه و هرچند تا.به هیچ عنوان تزریق یا محلول پاشی نکنید

ssl چیست دوشنبه 25 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 03:12 ب.ظ https://uisite.ir/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-ssl-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A6%D9%88/

ممنون مطلب خوبیه

علی چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 07:15 ب.ظ

سلام .میخواستم بدونم اسید هیومیک برای لوبیا چن مرحله وچه قدر(محلول پاشی و آبی) استفاده کنم‌؟‌در استفاده مشترک از فولویک از مقدار هر کدوم کم کنم؟واز npk و کود اهن هم استفاده کنم مشکلی نداره؟رشد لوبیام خیلی ضعیفه
لطفا راهنمایی کنید

آرزو یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:49 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به شما
من یه بونسای دارم که الان برای اون از کود کامل یا همون ماکرو و میکرو المنتها استفاده میکنم ولی زیاد از رشدش راضی نیستم چون به محض اینکه چنروز شروع به برگ دهی میکنه و سرحال میشه بعد چند روز دوباره یکسری از برگاش ریزش میکنن، میخواستم بدونم اگه هیومیک اسید براش استفاده کنم میتونم بهبودی توی رشدش ببینم؟ و اینکه چه مقدار باید استفاده کنم؟

بهتره دست از کوددادن بهش بردارید در صورتی گیاه نیاز به کود داره که با کمبود روبرو باشه نه چیزه دیگه خاکش رو که احتمالا با کود دادن بی رویه مسموم کردید رو عوض کنید و بزارید تا به طور طبیعی رشد کنه و بعداز یک الی دو سال از کود هیومیک اسید برای بونسای تون استفاده کنی

Ali چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 06:26 ب.ظ

زهرا شعبانی یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 03:01 ب.ظ

با عرض سلام و تشکر از پاسخگوییتان. در مورد گیاه پر طرفدار سانسوریا مطلبی ندیدم . ایا کود هیومیک برای سانسوریا هم مفید است و استفاده همزمان آن با کود سه بیست منافاتی ندار د؟
یه سوال دیگه اگر لطف کنید پاسخ بفرمایید . گیاه سانسوریایی خریدم که رنگ سبز ان حالت رنگپریدگی دارد چه راهی را برای بهبود ان پیشنهاد میفرمایید؟

زهرا شعبانی یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 03:11 ب.ظ

ببخشید آقای مهندس . سوال دیگه ای که داشتم این بود که همه جا نوشته کود هیومیک برای اصلاح خاکهای قلیایی و کاهش پی هاش مناسب هست . حالا آیا برای گیاهی که در خاک قلیایی رشد میکنه و محیط قلیایی براش مناسبتره هم این کود مفیده؟ برای مثال گیاه سانسوریا در خاک قلیایی رشد بهتری داره. با تشکر از زحمت شما

علی جمالیزاده سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 09:37 ب.ظ

سلام مهندس

منوچهر بابازاده شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 10:31 ب.ظ

سلام خسته نباشید نظرتون راجع به هیومیک اسید اصلان 250میلی لیتری چیه برا گل های آپارتمانی خوبه بدم ممنون میشم راهنمایی کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد