سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

کشت گیاه دارویی کدو تخم کاغذی

یکی از مشکلاتی که همواره کشاورزان در کشت گندم و جو  و صیفی جات با آن مواجه اند قیمت پایین خریداری این محصولات و در نتیجه سود پایین  آنهاست.اکثر کشاورزان به دنبال گیاهی جایگزین کاشت هستند که کاشت راحتی داشته و در عین حال سود دهی به مراتب بالاتری نسبت به صیفی جات و غلات داشته باشند.

گیاهان دارویی در این زمینه همیشه بهترین ها هستند زعفران گیاه بسیار مناسبی با سود دهی بالا است اما در تمام نقاط کشور قابل کشت نیست .

کدو تخم کاغذی از جمله این گیاهان است که میتوان آن را جایگزین و یا حتی مکمل با گندم و جو کشت کرد و یا آن را جایگزین کشت هندوانه،خربزه و خیار کرد و با سود دهی بالایی که دارد قطعا بهترین انتخاب است  

 

قیمت خرید بذر این گیاه از کشاورزان حدود 40 تا 50 هزارتومان برای هر کیلو است که نسبت به بذر هندوانه و یا کدو تنبل سودی 3 تا 4 برابری دارد و شرایط کشت کدو تخم کاغذی هم مشابه هندوانه و خربزه و کدو تنبل است 

این گیاه مشابه سایر صیفی جات فقط در مراحل ابتدایی کاشت ممکن است به بیماری بوته میری مبتلا شود و اگر مراحل ابتدایی کشت رارد کند بیماری خاصی آن را تهدید نمی کند

به دلیل اینکه این گیاه مشابه کدو تنبل دارای هزینه های کشت زیادی نیست و از طرفی طول دوره کشت پایینی دارد(حدود 4 ماه) عملا میتوان هر ساله آن را کشت کرد

مقدار بذر مورد نیاز این گیاه در هکتار  6 تا 9 کیلوگرم در هکتار است

مدار آبیاری گیاه 7 تا 10 روز یکبار است به دلیل دارویی بودن این گیاه استفاده ازکود های شیمیایی در کاشت و پرورش آن باید به حداقل برسد و کود های دامی و ورمی کمپوست باید در اولویت قرار گیرند

در یک هکتار زمین کشاورزی حدود 80 تا 150 تن میوه کدو برداشت میشود که از این مقدار 900 تا 1500 کیلوگرم بذر کدو تخم کاغذی بدست می آید که در درامدی بین 40 تا 70 میلیون تومان را  در یک دوره کشت عاید کشاورز میکند که در مقابل کشت گندم و جو درامد بسیار هنگفتی است


بازارفروش  این گیاه به دلیل وارداتی بودن و کم بودن کشت در ایران و اطلاع نداشتن کشاورزان از این کشت،بسیار داغ و پر سود است
هزینه های کشت این گیاه حدود 4 تا 6 میلیون تومان در هکتار است
در یک هکتار زمین معمولی  این گیاه حدود 40 تا 70 میلیون تومان درآمد دارد
جزو بهترین گیاهان دارویی برای کشت در ایران است


شرایط به زودی:

  1. تخصیص کمک هزینه توسط خود ما که تمام مبلغ  پس از برداشت دریافت میگردد
  2. مشاوره رایگان برای کاشت و نگهداری و برداشت محصول
  3. خرید تضمینی کل محصول کدو تخم کاغذی شما
  4. ایجاد قرارداد رسمی و محضری بین تولید کننده(شما) و شرکت ما

 در صورت رسیدن افرا متقاضی به حد نصاب کافی طرح بالا عملی میشود.


**برای مطالعه بیشتر و کامل تر راجع به کشت و پرورش و... کدو تخم کاغذی اینجا کلیک کنید**


سوالات متداول:

درامد کاشت کدو تخم کاغذی  در 5000 متر  چقدر است؟

به طور کلی در آمد آن در هر 5۰۰۰ متر حدود 25 میلیون تومان می باشد.

از چه مقدار زمین شروع کنیم که کشت کدو تخم کاغذی اقتصادی باشد؟

کشت در 5000 متر اقتصادی میباشد

هزینه کشت کدو تخم کاغذی در یک هکتار چه قدر است؟

چون این گیاه مشابه سایر صیفی جات نظیر هندوانه و خربزه کشت میشود هزینه ها فقط مربوط به هزینه آماده سازی زمین و کاشتن توسط کارگر یا دستگاه است و هزینه خرید بذر آن نهایتا 1 میلیون تومان است

 دوره آبیاری کدو تخم کاغذی به چه صورت است چقدر است؟

دور آبیاری مطلوب در این گیاه در اوایل کشت هر 7 تا 10 روز یکبار است و پس از بزرگ شدن به هر 6 روز یکبار کاهش میابد

چه زمینی برای کاشت کدو تخم کاغذی مناسب است؟

کدوی تخم کاغذی برای رویش به خاک خاصی نیاز ندارد ولی خاک های با بافت متوسط و غنی از مواد غذایی خاک های مناسبی برای کشت می باشد.
کشت در خاک های اسیدی و مناطق سرد مناسب نیست. همچنین در زمینهایی که سطح آب زیرزمینی آن بالاست نباید کشت شود.

نیاز کودی کدو تخم کاغذی به چه صورت است؟

کدو تخم کاغذی چون گیاهی دارویی است، عملا باید ارگانیک کشت شود و فقط کود دامی پوسیده یا کمپوست قبل از کشت استفاده می شود.

30تا40 تن کود حیوانی کاملاً پوسیده نقش عمده در افزایش عملکرد دانه و مواد مؤثره گیاه دارد. اگر زمین از مئاد و عناصر غذایی تهی باشد در فصل پاییز به همراه کود حیوانی مقدار 120تا160 کیلوگرم کود اوره ،240تا300 کیلوگرم کود فسفاته و 150تا180گیلوگرم کود پتاسه باید به خاک اضافه کرد.

آفات و بیماری کدو تخم کاغذی به چه صورت است؟

آفات خاصی کدو تخم کاغذی را تهدید نمی کند ولی به این دلیل که بذر کدو تخم کاغذی بدون پوشش است به بیماری های قارچی حساس است و باید بذر ها را قبل از کشت با قارچ کش مخلوط کرد

زمان برداشت کدو تخم کاغذی چه موقع است؟

زمان برداشت بسته به منطقه از اواسط مرداد تا شهریور متغییر است

میزان برداشت کدو تخم کاغذی در 10000متر  چقدر است؟

در هر 10000 مترزمین کدو تخم کاغذی حدود900 تا 1500 کیوگرم بذر برداشت می شود

موارد کاربرد کدو تخم کاغذی در چیست؟

 به نقل از ویکی پدیا :  روغن کدو تخم‌کاغذی، یکی از ارزشمندترین روغن‌های خوراکی گیاهی است و در کشورهای اروپایی همراه سالاد مصرف می‌شود.

مواد مؤثر موجود در روغن دانه، مصارف متعددی در صنایع دارویی و غذایی دارد. از روغن این گیاه در طب سنتی برخی کشورها به عنوان داروی کرم کش و دافع کرم استفاده می‌شده‌ است. در طب نوین، فراورده‌های دارویی حاصل از روغن دانه این گیاه، داروهایی جهت درمان تورم و هایپرتروفی خوش‌خیم غده پروستات در مردان، جلوگیری و معالجه تصلب شرایین، درمان مشکلات سوزش مجاری ادراری، ایجاد تعادل هورمونی در خانم‌ها، تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و پیشگیری از تجزیه ویتامین آ تهیه و توصیه می‌شود


دوستانی که شرایط کاشت این گیاه را دارند لطفا در زیر این مطلب نظر و آمادگی خود را اعلام کنند تا در صورت تعداد کافی متقاضیان طرح اجرا شود.



مجموعه آموزشی کشت پرورش و برداشت کدو تخم کاغذی + 30 مقاله معتبر علمی+تصاویر
دانلود فایل
نظرات 62 + ارسال نظر
مهدی جعفری جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:31 ق.ظ

خیلی عالیه من به عنوان یه کشاورز جهرمی از حالا اعلام آمادگی میکنم

محمدپاشا جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 04:43 ب.ظ

سلام دارای 5 هکتار زمین با آب شیرین می باشم. متقاضی کشت کدو تخم کاغذی . استان فارس شهرستان نی ریز دما در طول سال حداکثر 40 و حداقل 2 درجه بدون یخبندان

رضا اسفندیاری جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:31 ب.ظ

سلام تاریخ کاشت کدو تخم کاغذی کی هستش؟
آیا در مناطق ما خراسان رضوی میشه کدو تتخم کاغذی کاشت؟؟
لطفا جواب رو برام ایمیل کنید خیلی مهمه

تاریخ کاشت کدو تخم کاغذی از نیمه دوم فروردین تا نیمه اردیبهشت
بله در مشهد سبزوار و نیشابور کشت موفقیت آمیزی داشته

رامین جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:33 ب.ظ

سلام قیمت کدو تخم کاغذی رو پایین گفتید امسال خرید بذرش کیلویی 60 تومن بود ولی گفتید 40 تا 50

نه قیمت خریداری از کشاورز 40 تا 50 هزار تومان برای هر کیلوئه احتمالا چون شما کم خریدین قیمت بالا شده 60 هزارتومن

زنبوردار کرمانی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:55 ب.ظ

یه سوال دارم زنبور عسل از گل این گیاه کدو تخم کاغذی تغذیه میکنه؟؟

اتفاقا استفاده از زنبور عسل تاثیر زیادی بر محصول کدو تخم کاغذی داره
و بله تغذیه میکنه

سجاد شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:46 ب.ظ

باسلام من ساکن مشهد شهرستان فریمان هستم اقلیم اینجا سردهست وزمستان خنکی داره ایا توجیه داره من 3هکتار زمین دارم که سیستم قطره ای ابیاری میشه

بله بالای نیم هکتار توجیه خیلی خوبی داره

محمد شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:48 ب.ظ

با سلام
من از شهرمریوان از توابع سنندج ب مقدار کافی زمین دارم
بیشینه دما _۱۵تا+۲۵درجه با خاک رس میشه آیا پرورش داد
هزینه شروع واستارت و گلخانه و تهیه وراندازی تا برداشت محصول چقدره.ممنون

گخانه نیاز نیست دوست عزیز.هزینه رو هم در قسمت سوالات گفتم بسته به زمینتون که چقد آماده باشه 2 تا 6 تومن در هکتار ممکنه هزینه داشته باشه

ناصر شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:08 ب.ظ

سلام وقت بخیر ازخراسان رضوی شهرستان رشتخوار 5000متر زمین وآب کافی برای کاشت کدو تخم کاغذی دارم دارم

mahmud barani شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:12 ب.ظ

در کرج منطقه ماهدشت 2000 متر زمین زراعی دارم
لطفا برای کاشت کدو دارویی بهم مشاوره بدید.
ممنون

صیفی نژاد یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:26 ب.ظ

باسلام
بنده در شهرستان رفسنجان مقداربسیاززمین واب دارم اگه ممکن هست بفرماییدباید چه کارهای انجام بدم خودم تولیدکننده پسته هستم'

رابع MM یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:27 ب.ظ

.سلام ممنون میشم همکاری کنید مشاوره میخواستم

زنگنه یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:29 ب.ظ

با سلام
ساکن ساری هستم و یک قطعه زمین به متراژ تقریبا 1200 متر دارم
برای کشت وکار در این زمین چه پیشنهاداتی دارید
ممنون

جواد زاوه چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام 6000 متر در لرستان زمین حاصلخیز زراعی دارم م کالطفا کمک کنید میخوام کدو تخغذی کشت کنم

محمد دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:42 ب.ظ

پنج هکتار پسته کاری امسال به صورت آبیاری ثقلی داشتیم ک بین نهال های پسته امکان کشت داریم
شهرستان آباده فارس
09376831723

ایمان شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:52 ق.ظ

سلام
بنده خوزستان هستم و محدودیت زمین و اب و ادوادت کشاورزی ندارم و امادگی کامل جهت کشت کدو تخم کاغذی رو دارم
09394915144

قادر شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 05:38 ب.ظ

درود به شما


بنده ساکن تربت حیدریه هستم و حدود 11 هکتار زمین دارم به همراه آب کافی جهت کشت این محصول نیاز به مشاوره دارم

شوروزی چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:11 ق.ظ

با سلام وخسته نباشید من اهل مشهد هستم وهزارمتر زمین دارم می خواستم ببینم برا کشت خوبه و اگه اینجا کسی هست که به ما کمک کنه

حجت چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 07:56 ب.ظ

با سلام
خیلی ممنون از مطالب ارزشمند مدیر سایت
من در خوزستان زندگی میکنم،بانوجه به شرایط اقلیمی استان،در صورت جواب دادن بادر نظر گرفتن دمای هوا ، آمادگی سرمایه گذاری ویا نیاز به مشاوره دارم.
09336430372

جابری دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 07:30 ب.ظ

سلام من 1زمین 32 هکتاری اطراف قم دارم میخواستم اگه بشه کدو بکارم اگر ممکنه با بنده تماس بگیرید چون تماس گرفتم و گوشی رو بر نداشتید

کاظم ربانی سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام داری زمینی به ابعاد۲۰۰۰متر وآب کافی تماسل به همکاری دارم.

مهدیه مددی شنبه 20 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام ببخشید باتوجه به اینکه فرمودیدکاشت این نوع گیاه درمناطق سرد سیر واسیدی مناسب نیست پس تو مناطق آذربایجان در نمیاد؟؟

محمد جمعه 8 دی‌ماه سال 1396 ساعت 12:03 ق.ظ

سلام وقت بخیر
بنده آمادگی خودم را جهت کشت کدوکاغذی اعلام میکنم چون خوزستان هستم باید کشت کدو قبل از فروردین انجام شود لطفا در صورت صلاحدید هرچه زودتر نظر خود را بفرمایید باسپاس

یاوررجبی پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1396 ساعت 12:41 ق.ظ

سلام من سه هکتار زمین مرغوب دارم که به صورت قطره ای آبیاری میشود
درصورت خرید تضمینی میخواهم کدوکاغذی بکارم .آدرس زنجان خدابنده تماس 09370801933

با شما تماس میگیریم

سیدمرتضی علیانسب دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام؛دو هکتارزمین مرغوب وآب کافی درشهرستان سراب دارم وآمادگی خودراجهت کشت کدو دارویی اعلام میکنم

سیدمرتضی علیانسب سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام؛2/5هکتارزمین مرغوب با آب کافی درشهرستان سراب دارم وحاضربه کشت کدو دارویی می باشم

سیدمرتضی علیانسب سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:02 ب.ظ

با سلام آماده همکاری هستم

Ah شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 12:26 ق.ظ

باعرض سلام و ادب
من برای یک یا دو هکتار به هر روشی که صحیح بدونید آماده کشت این محصول هستم.لطفا برای مشاوره گرفتن یک شماره بهم بدین.متشکرم
09154070512

حسام شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:31 ب.ظ

سلام .من ده هکتار زمین دارم که میخام هندوانه و کدو بکارم.در خصوص کشت کدو اطلاعات بیشتر میخام.در خصوص تهیه بذر و بازار فروش

مجید شهریاری یکشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 11:41 ب.ظ

با سلام بنده شهرستان مرودشت در استان فارس ۵ هکتار زمین با اب کافی و خاک حاصلخیز شرایط کشت کدو تخم کاغذی رو دارم اطلاعات بیشتر در مورد بازار فروش و ایا خرید تضمینی هست بابت خریدش ممنون میشم جواب بدید

بله اگه شرایط زمینتون مناسب باشه خرید تضمینی و سرمایه گذاریی انجام میشه

محمود دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 05:32 ب.ظ

از دوستانی که اعلام امادگی کردند کسی از این نوع کدو کشت کرده ومهمتزین موضوع نحوه فروش هست که مشتری دارد یا نه و به قیمت چند و بیشتر کجا میشه این نوع کدو رو فروخت ممنون میشوم راهنمایی کنید

مرتضی شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام شماره تماسی چیزی برای هماهنگ کردن ندارید

مرتضی شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:42 ق.ظ

بنده امادگی دارم

احمد پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 06:03 ب.ظ

سلام اینجانب مقدار ۲/۵ هکتار زمین در اقلید فارس دارم خواهشمندم برای کدو راهنمایی کنید چون منطقه سردسیر می‌باشد ولی هندوانه کشت میشود

ابراهیم برهانی علینژاد شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 09:04 ب.ظ

سلام من 5 هکتار دارم کشت میکنم نصفش تموم شده اگه بشه مشتری معرفی کنید یا بخرید خوشحال میشم باهاتون راه میام کمتر هم پست الکترونیکی و وبلاگ ندارم تلفنم رو مینویسم 09111765930 ابراهیم برهانی علینژاد استان گلستان
امکان اینکه بازم بکارم رو هم دارم اگه بتونین برام بفروشین

ناصری یکشنبه 25 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 11:58 ب.ظ

با سلام
آماده همکاری هستم

حسین جمعه 21 دی‌ماه سال 1397 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام من ۴۰۰۰ متر باغ دارم که بین درختان آمادگی کشت این محصول را دارم لطفا راهنمایی نمایید ۰۹۱۱۲۷۱۴۹۴۱

حسین جمعه 21 دی‌ماه سال 1397 ساعت 07:25 ب.ظ

استان گلستان هستیم آماده همکاری هستیم

عبدالرحمان نورانی جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 04:21 ب.ظ

من امادگی کشت کدو پوست کاغذی را دارم

هادی پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 10:32 ق.ظ

سلام
سوالم اینه که چه نوع آب برا کشت کدوی مورد نظر شما لازم هست ؟ کاملا شیرین یا کمی تلخ ولی بدون شوری هم میشه؟

سردار یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 12:21 ق.ظ

سلام من یک هکتار زمیین دارم به نظر شما کدو رو قطره ای ابیاری کنیم بهتره یا بارانی ؟

محمد شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 06:18 ب.ظ

سلام،وقت شما بخیر،من میتونم کدو رو کشت کنم،فقط بازار خریدش چجوره؟تضمینی هس؟شما خودتون خرید دارین،؟من گرگان هستم

مجید سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 04:46 ق.ظ

سلام و خسته نباشی خدمت شما بزرگوار
بنده ۳ هکتار زمین مرغوب و آماده دارم،در صورت تضمین خرید میتونم زمین های اطرافم را هم کرایه کنم و زیر کشت ببرم.
استان کهگیلویه و بویراحمد.شهر دهدشت ۰۹۱۷۸۴۲۹۵۸۰ محتسب

محمد کبودانی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:54 ب.ظ

سلام من 5000متر زمین واب آماده دارم درخراسان رضوی تربت جام.برایکاشت وبازار خرید راهنماییم کنید.

کورش محمودی شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 01:04 ق.ظ

سلام میشه از پانزدهم خرداد کشت بشه ممنون

یک ماه دیرتر یعنی؟؟؟به گرما میخورید

مهدی دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:48 ب.ظ

سلام قیمت بذرش الان چنده ...کسی خبر داره

محسن حاجیانی شنبه 1 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام
من از خدابنده در استان زنجان هستم.
زمین مساعد و آب مناسب برای کشت داریم و آماده همکاری هستیم.و الان با توجه به هوای منطقه زمان کشت مناسب هست
۰۹۳۶۷۵۱۳۳۶۰

پارسا یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام من از شهرستان بم استان کرمان ٤٥٠٠متر زمین دارم ایا میتونم دراین منطقه کدو کاغذی کشت کنم میتونی راهنمایم کنید ممنون ٠٩٣٨٠٩٥٧٣٢٩

محمود شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 09:07 ب.ظ http://Downloadnioz.blogsky.com

سلام من ۲۰ هکتار زمین با اب شیرین ب ای کشت کدو در بهبهان خوزستان دارم ممنون میشم راهنمای کنید

موسوی یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام یک هکتارونیم زمین بدون آب دارم.برایی چه نوع کشت کدویی مناسب است.لطفا راهنمایی بفرمایید.

حمید یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1398 ساعت 06:19 ب.ظ

سلام در مشهد سه هکتار زمین با ابیاری قطره ای برای کشت کدو منتظر تماستون هستم
09366245339

مجید محمدی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1398 ساعت 02:32 ب.ظ

سلام من دو هکتار زمین در پاکدشت استان تهران دارم و آماده همکاری هستم

مهدی مقیمی جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 04:05 ق.ظ

باسلام وخسته نباشید میشه تخم کدو کاݟذی رو در باغ خرمالو کاشت یا باید افتاب مستقیم به اون بتابد
از شهرستان نطنز

مهدی پنج‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام من میخام ده هکتاربکارم ایامیشه قطرای این کدوراکشت کردهمدانم لطفا راهنمایی کنید

حمیدرضا شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 05:42 ق.ظ

به امید خدا من برا اولین سال میخوام این محصول در ۲هکتار کشت کنم

علی شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 06:52 ب.ظ

بنده در صورت خرید تضمینی آمادهٔ همکاری هستم ضمناً در آ. ش شهرستان تبریز کاشت میشه یانه

علی حاجی پور شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 08:45 ب.ظ

سلام من در صورت خرید تضمینی از طرف شرکت برای امتحان در دو هکتار می تونم همکاری کنم لطفاً راهنمایی وکمک کنید استان آ. ش شهرستان تبریز تماس 09907482648

علی حاجى پور یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 11:14 ق.ظ

سلام بنده منتظر تماس شما هستم ببینم میتونم کدو کاغذی بکارم یا باید محصول دیگری کشت کنم به دلیل اینکه زمین من اجاره ایه وقت کاشت دیر میشه نمیتونم کشت دوم انجام بدم

علی حاجى پور یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 11:25 ق.ظ

شماره تماس 09907482648

علی خسروی یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام من دو هکتار آماده کشت دارم در خراسان رضوی شهر کدکن ولی نسبت به خرید تضمینی چه تضمینی دارید

امجد صیفوری پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 01:46 ب.ظ

سلام بنده داری هفت هکتار زمین و چاه عمیق می باشم در صورت امکان تمایل به همکاری دارم منتهی به صورت تضمینی

علی شیراز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام از کجا میتوانیم بذر تهیه کنیم لطفا راهنمایی بفرمائید.09164896286

مجید یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 06:55 ب.ظ

سلام من از سبزوار خراسان رضوی هستم و بذر کدو میخام اگه محبت کنید ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد