سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

ساختن برکه مصنوعی زیبا

ساخت برکه مصنوعی

هنگامی که حرف از ساختن برکه مصنوعی می شود، ماهی های آسیای شرقی که درون آب زلال شنا می کند را به یاد می آوریم. ولی لزومی ندارد از آن ماهی ها استفاده کنید. ماهی های ارزان قیمتی هم وجود دارند که می تواند رنگ آن ها را با رنگ عناصر موجود در برکه هماهنگ کنیم. روش دیگر هم استفاده از ماهی های سفره هفت سین است. این ماهی ها برای ماهی های داخل رودخانه، دریا و دریاچه بیماری ایجاد می کنند ولی می توانید از این ماهی ها در برکه های خانگی خود استفاده کنید. در ضمن لزومی ندارد تمام قسمت های آن را به یک باره تهیه کنید. سالی یک بار می توانید عناصری به این برکه مصنوعی اضافه کنید. یک بار مجسمه، سال دیگر گیاه، سال بعد چراغ و… .

یک قانونی وجود دارد که می گوید برای هر ۲٫۵ سانتی متر ماهی ۴۵ لیتر آب لازم دارد. به هر حال شما تجربه نگه داری از ماهی قرمز را داشته اید و می دانید شما باید آب تنگ ماهی را عوض کنید. اما آب برکه مصنوعی را دو بار در سال (یعنی بهار و در پاییز) تعویض می کنیم. اگر اندازه ی برکه مصنوعی شما کوچک است می توانید یک دستگاه تصفیه و یا اکسیژن رسانی از آکواریوم فروشی ها تهیه کنید. برای دانستن سلامت آب و کنترل مناسب بودن آن برای زندگی ماهی ها می توانید از نوار های ph سنج استفاده کنید. برای سهولت تعویض آب برکه مصنوعی سعی کنید در حیاط خود یک شیر آب داشته باشید. 

 

مراحل ساخت برکه مصنوعی


طراحی
ابتدا یک طرح اولیه روی کاغذ آماده کنید. لزومی ندارد نقاش خوبی باشید فقط چیزی که از ذهنتان می گذرد را با علامت شبیه به آن، روی کاغذ بکشید تا از یاد نبرید.

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

ابزار لازم
این ابزار در اکثر خانه ها پیدا می شوند، در صورت نداشتن هر کدام می توانید از آشنایان خود قرض بگیرید!

ساخت برکه مصنوعی

خاک برداری
اگر محل برکه مصنوعی شما یک جای کوچک است با کمی پودر گچ محل را علامت زده و با بیل تا عمق دلخواه که اغلب نیم متر است خاک برداری کنید سپس سطح آن را با سیمان یا کاشی بپوشانید و می توانید از شن و سنگ شسته شده نیز برای کف برکه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر اندازه برکه بزرگ است باید از میلگرد نیز استفاده کنید تا در گذر زمان دچار فرو ریختن و ترک نشود.

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

دیوار چینی
برای دیوارچینی می توانید از آجر یا بتن ریزی استفاده کنید بعد از پایان دیوارچینی بالای دیواره برکه را با قالبی، عریض تر کرده و بتن بریزید. بعد از خشک شدن و جدا کردن قالب تیزی هارا با سنگ چرخ خوب گرد کنید تا نمای بهتری بگیرند. (اگر می خواهید ارزان تر برایتان تمام شود فقط به دیوارچینی بسنده کنید.)

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

راهرو
برای این کار کمی با سیمان راهی که به برکه مصنوعی ما منتهی می شود را مشخص کنید و روی آن با سنگ فرش های مناسب بپوشانید. فضای خالی بین سنگ فرش ها بهتر است با چمن پر شود. در این صورت نمای زیبایی را به برکه می بخشید. البته می توانید ساخت سنگ فرش را به سال بعد موکول کنید. از طریق این پست می توانید با روش های ارزان و سریع سنگ فرش کردن آشنا شوید.

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

اقدامات نهایی
برای اکسیژن رسانی به گیاهان و ماهی های برکه ی خود می توانید از پمپ های مخصوصی استفاده کنید، با توجه به اندازه و نوع ماهی های برکه از فروشندگان آکواریوم دستگاه های مناسبی را خریداری کنید. با قرار دادن این دستگاه پمپاژ یا تصفیه کننده داخل آب بگذارید و بعد از قرار دادن یک گلدان سفالی که زیرش سوراخ شده است، بر روی آن شروع به پر کردن گلدان سفالی و برکه با آب کنید.(یادتان نرود لوله را از سوراخ گلدان سفالی رد کنید تا حباب ها داخل آن ایجاد شود.) بهتر است پریزی که دستگاه شما به آن وصل است داری کلید قطع و وصل باشد تا درصورت لزوم آن را خاموش کنید.

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی

زیبایی برکه
سعی کنید اطراف گلدان سفالی را با تخته سنگ بپوشانید تا دستگاه زیر آن دیده نشود و همچنین زیباتر شود. کمی از این تخته سنگ ها را در جاهای مختلف برکه قرار دهید. شما می توانید از گیاهان آبزی برای زیباتر شدن برکه مصنوعی خود استفاده کنید. توصیه من این است از هر ۳ نوع گیاه آبزی یعنی گیاهان رو آبی، گیاهان میان آبی و گیاهان زیر آبی استفاده شود برای اطلاعات بیشتر در مورد گیاهان آبزی از این سایت دیدن کنید. البته فراموش نکنید برخی گیاهان برای اکوسیستم های ایران مهاجم محسوب می شوند پس لطفاً از رهاسازی گیاهان و حیوانات آبزی در اکوسیستم های ایران جداً خودداری کنید.

ساخت برکه مصنوعی

ساخت برکه مصنوعی


مجموعه آموزشی ساخت 50 مدل آبنما در طراحی فضای سبز (تصویری)

این مجموعه آموزشی شامل بررسی اولیه و برنامه ریزی،طراحی اولیه و ملزومات،آماده سازی فضا و شروع عملیات ساخت،ساخت دیواره های پائینی حوضچه،ساخت دیواره بالایی حوضچه،افزودن ارتفاع دیواره بالا و ساخت لوله آب خروجی،تسطیح سطح کف و دیواره ها و افزودن تخته راهرو،رنگ آمیزی،تزئین آبنما یا حوضچه در حیاط خانه و بیش از 100 تصویر از مراحل مختلف ساخت آبنما ها میباشد

دانلود فایل


مطالب مرتبط:
راهنمای ساخت آبنما به روش ساده

آموزش تصویری ساخت آبنما سیمانی

آموزش ساخت آبنمای کوچک رومیزی

ساخت تراریوم(جدید)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد