سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

میوه های چربی سوز را بشناسید!

بلوبری

بلوبری نه تنها با چربی های بدن تان مبارزه می کند بلکه احتمال بیماری قلبی و عروقی و دیابت را نیز کاهش می دهد. تحقیقی ثابت کرده که مصرف روزانه بلوبری، تا 2% چربی بدن را از بین می برد. دلیل آن هم مقدار بالای آنتی اکسیدان است که موجب از بین بردن مواد سمی بدن تان و به تبع اضافه وزن و مشکلات سلامتی می شود. مقداری بلوبری را در ماست بریزید و مصرف کنید.

نارگیل

نارگیل شامل اسید چربی به نام تری گلیسیرید است که متابولیسم بدن را تا 30 درصد افزایش می دهد. شما می توانید این میوه را به عنوان اسنک جایگزین هله هوله ها کنید. همچنین می توانید از روغن، شیر، پودر و آب نارگیل مصرف کنید. این میوه را به عنوان چاشنی به غذاهای خود بیافزایید.

آووکادو 

 

چربی موجود در آووکادو مانع بالا رفتن قند خون و به تبع ذخیره چربی در بدن می شود. یادتان باشد که این میوه چربی و کالری زیادی دارد، بنابراین مصرف تنها یک عدد از آن در روز توصیه می شود. یک عدد آواکادو را خرد و به سالاد خود اضافه کنید تا چربی های شما را بسوزاند.

گوجه فرنگی

این میوه سرشار از ویتامین سی و فیتوکمیکال‌ها است، موادی که چربی سوزند. ویتامین سی به سوازندن چربی هایی که در بدن ما ذخیره شده، کمک می کند. فیتوکمیکال نیز به عنوان آنتی اکسیدانی عمل می کند که موجب کاهش وزن و سلامت قلب می شود. با وجود تنوعی که در این میوه است، می توانید گوجه فرنگی مورد علاقه خود را انتخاب و هر روز مقداری از آن را به همراه سرکه و روغن زیتون مصرف کنید.

سیب و هلو

سیب و هلو، هر کدام به دو شیوه متفاوت، موجب کاهش وزن می شوند. این میوه ها سرشار از فیبر هستند و متابولیسم بدن را سرعت می بخشند. مصرف آنها به عنوان اسنک بین وعده های غذایی، شما را سیر نگه خواهد داشت. از طرف دیگر این دو میوه حاوی پکتین هستند که از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری و موجب جذب آب می شود. سیب و هلو را خرد و برای صبحانه مصرف کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدانی است که میزان انسولین بدن را کنترل می کند، چربی های بدن را آسان تر می سوزاند و شما را در مدت زمان زیادی سیر نگه می دارد. کافی است یک عدد از این میوه را از وسط نصف کنید و با قاشق مواد مغذی داخل آن را مصرف کنید.

موز

موز سرشار از فیبرهای سالمی است که اشتهای شما را کم و موجب چربی سوزی می شود. فیبرهای غیر قابل هضم موجود در موز، از جذب کربوهیدرات های بدن جلوگیری می کند. این عامل باعث می شود بدن از ذخیره چربی ها به جای کربوهیدراتها برای تولید انرژی استفاده کند. پتاسیم موجود در موز به ساخت ماهیچه کمک کرده و موجب چربی سوزی می شود. شما می توانید این میوه را به راحتی در ماست، میلک شیک و شیر بریزید و از طعم و خاصیت آن لذت ببرید.

انار

آب انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که سموم بدن را دفع می کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. سعی کنید یک لیوان آب انار را به همراه وعده های غذایی خود میل کنید. اگر از طعم آن نهایت لذت را نمی برید، مقداری آب به آن بیافزایید.

مطالب مرتبط:
با 6 میوه ضد سرطان آشنا شوید

خواص شگفت انگیز پیاز

بیدمشک

برخی از خواص لیمو ترش

شپله یا هندوانه ابوجهل

شیر سویا

خواص آب سبزه گندم

ازگیل

نظرات 1 + ارسال نظر
انجمن پنج‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام مطالب جلبی بود.لطفا اطلاعاتی در مورد درختانی که ویژگی کاهش آلودگی هوا را دارن رو هم بدید به همراه تصویر درختان با تشکر

در اسرع وقت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد