سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

عقاب ها

 

عقاب - عقاب در حال شکار - پرندگان شکارچی - سریعترین حیوان - بیماریهای عقاب - عقاب در حال پرواز 

 عقاب - عقاب در حال شکار - پرندگان شکارچی - سریعترین حیوان - بیماریهای عقاب - عقاب در حال پروازعقاب - عقاب در حال شکار - پرندگان شکارچی - سریعترین حیوان - بیماریهای عقاب - عقاب در حال پرواز

عقاب - عقاب در حال شکار - پرندگان شکارچی - سریعترین حیوان - بیماریهای عقاب - عقاب در حال پرواز

عقاب - عقاب در حال شکار - پرندگان شکارچی - سریعترین حیوان - بیماریهای عقاب - عقاب در حال پرواز 

عقاب معمولاً از ۷۶ تا ۸۹ سانتی متر از نوک منقار تا انتهای دم طول، واز ۳ تا ۶ کیلو وزن، وبالهایش دومتر بلندی دارد.

 

سر عقاب بزرگ وپوشیده از پر است. چشمانی درشت دارد که هریک ازآنها در یک طرف سرش قرار دارد. از قدرت بینائی فراوان بهره مند می‌باشد. عقابها می‌توانند از فراز آسمانها شکار خود را ببینند واز نقاط بلند همچون صاعقه بر سر شکار نگونبخت فرود آیند. منقار نیرومند وتندی دارند. منقار عقاب طلائی به پنج سانتی متر می‌رسد. برخی از عقابها منقاری بزرگ‌تر دارند. رنگ وبال وطول وشکل عقابها از منطقه تا منطقهٔ دیگر اختلاف دارد به طوریکه در عقابهای آسیائی و اوروپائی وآمریکائی تفاوت آن نمایان است. عقابها باپاهایی نیرومند و به رنگ زرد و روشن دارند. عقابها برای درهم شکستن شکار خود از منقار وچنگال پاهای خود استفاده می‌کنند. پاهای عقاب طلائی پوشیده از پر (ریش) است، اما قسمت پائین پاها بدون پر می‌باشد.

 

 

محل زندگی

 

سر عقاب محل زندگی عقابها:علفزار و جنگل‌های زمین‌های پست وبر فراز کوه‌های بلند ونا هموار، ودر نقات دورد دست، ودر نقات تقریباً دست نخورده انسان زندگی می‌کنند. باپرها وبالهای بلند، عقاب می‌تواند به آسانی پرواز وشکار خود را از زمین بلند کند. عقاب گاه، با بالهای خود به شکار ضربه می‌زند. اما نمی‌تواند با بالهایش بجنگد. عقاب هنگام جنگ از منقار وپاهای نیرومند خود استفاده می‌کند، بیشتر عقابها قهوه‌ای رنگ و یا سیاه رنگ هستند. جوجه عقابها تا سن بلوغ خود که چهار سال طول می‌ کشد پر وبال کامل ندارند.

  ِسّن عقاب

بال عقابها معمولاً از ۲۵ تا ۳۵ سال تقریباً عمر می‌کنند، البته گاه تا ۴۵ سال و حتی بیشتر هم عمر کرده‌اند.

قلمرو عقاب از پنجاه تا ۱۷۰ کیلومتر مربع پیش بینی کرده‌اند. آشیانه عقابها بیشتر بر فراز بلندی‌ها، بالای درختان بلند وشکاف صخره‌ها وکوه‌های مرتفع وپرتگاه‌ها می‌باشد.

چشمان عقاب

شما امکان دارد به کسی که چشمان تیزی داشته باشد ، بگویید که چشمانت مثل عقاب می بیند ؛ ولی باید گفت این حرف اصلا صحت ندارد ! یک عقاب گر (Bald Eagle) که در حال پرواز بر فراز یک چمنزار است و در حال جستجوی موشهایی است که از روی برگها عبور می کنند ، قدرت دیدی حدودا 8برابر قویتر از ما دارد. ممکن است هنگامی که به سر یک عقاب نگاه می کنیم ، چشمانش به نظر کوچک بیایند؛ ولی قسمتی که ما می توانیم ببینیم ، در واقع قله یک کوه یخ است ! اندازه حقیقی کره چشم عقاب که درون جمجمه عقاب قرار گرفته است ، در مقایسه با استانداردهای انسانی بسیار بزرگ است و فضایی که اشغال می کند از مغز عقاب بیشتر است ! در درون این حدقه های چشم ، سلولهای حساس به نور قرار گرفته اند که تعدادشان از سلولهای انسانی بسیار بیشتر است.تعداد این سلولها در متراکم ترین منطقه درون چشم انسان ، حدود 200هزار عدد است.در حالی که این عدد در مورد عقاب به 5/1 میلیون بالغ می شود. همچنین چشمان عقاب نسبت به حرکت و تضاد حساس تر از رنگ اشیاست.این امر به این پرنده بلند پرواز کمک می کند که بتواند صیدش را از فاصله 2کیلومتری پیدا کند. یکی از نقاط ضعف چشمان عقاب این است که آنها درون جمجمه عقاب بی حرکت و ثابت هستند. به همین دلیل ، اگر عقاب بخواهد از زاویه دیگری به اشیا بنگرد، مجبور است سرش را بچرخاند. علاوه بر این ، دانشمندان تخمین می زنند که حدود 80درصد اطلاعاتی که عقابها از محیط اطرافشان دریافت می کنند، از طریق چشمانشان است و این امر اهمیت حسهای چشایی ، بویایی و لامسه را به حداقل کاهش می دهد. در واقع اگر شما سر یک عقاب را به وسیله چیزی بپوشانید، عقاب بلافاصله بیهوش می شود، چون مغزش به دلیل عدم ورود اطلاعات کافی از چشمانش ، از کار می افتد. همین پدیده ، پزشکان را قادر می سازد که بدون استفاده از مواد بیهوش کننده ، اعمال جراحی کوچک را روی عقابها انجامدهند. فقط کافی است که سر آنها را بپوشانند.

نظرات 3 + ارسال نظر
جکی چان پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ب.ظ http://jakifilms.blogfa.com/

فروش آرشیو کامل فیلم های جکی چان در :

http://jakifilms.blogfa.com

بهترین فیلم های کمدی-رزمی در دنیا

هر DVD فقط 2000 تومان


------ارسال شده توسط اسپمر اتوماتیک نیوکامنت------
www.newcom.loxblog.ir

مریم پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://hamedarham.ir

سلام دوست خوبم وبلاگ زیبایی داری
من هم تازگیا وبلاگم و به وردپرس انتقال دادم و تبدیل به یک پرتال کردم که روزانه حداقل 10 تا آپدیت میکنم ، اگر دوست داری که اطلاعات جدیدی در زمینه های مختلف به دست بیاری به پرتالم بیا و نظرت و بگو و اگر هم مایل بودید پرتالم و لینک هم بکن
ممنون دوست خوبم
آدرس پرتال همه درهم :hamedarham.ir

تتت پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:11 ب.ظ

تلابلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد