سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

خلاقیت در ساخت تراریوم

ظروف مورد استفاده برای تراریوم می تواند تنگ ماهی، شیشه مربا دهانه گشاد و یا ظروف شیشه ای بلا استفاده در طرح و شکلهای گوناگون باشد...

 

 


***دوستانی که علاقه مندند به صورت حرفه ای ساختن تراریوم(باغ شیشه ای) را یاد بگیرند حتما مجموعه آموزشی ساخت تراریوم را  از لینک زیر دانلود نمایند



دانلود



وسایلی که برای درست کردن تراریوم نیازمندیم عبارتند از:


قیف برای ریختن خاک در قوطیهای دهانه تنگ، بیلچه یا یک قاشق بی مصرف برای جابجایی خاک، انبرک یا چنگک کوچکی که بتوان بوته کوچک را بوسیله آن داخل بطری تنگ کنید، کود خاک که کی تواند از یک چوب پنبه که به سر یک مداد وصل کرده اید درست شود و پس از قرار دادن گیاه در خاک برای کوبیدن سطحی خاک اطراف آن بکار رود.

گیره کوچک برای برداشت اضافات خاک یا گیاهی از کف تراریوم بوسیله گردگیری و تمیز کردن که می تواند یک قلم موی با ابعاد مختلف باشد. برای آبیاری گیاهان در تریریوم باید توجه شود که خاک بستر بیش از حد خیس نشود. یک قطره چکان بزرگ، آبپاش کوچک دستی یا قیف کردن دراز برای این منظور کافی است.


برای هرس کردن گیاهانی که اندازه آنها خیلی بلند شده می توان از قیچی کوچک یا قیچی باغبانی استفاده کرد. برای بررسی میزان رطوبت خاک ته محفظه از یک پیت شیشه ای یا نی استفاده کرده چون به هر صورت نمی توانیم سوراخی را در زیر محفظه برای زه کشی خاک ایجاد کنیم.


درباره آبیاری باید خیلی دقت کرد. میزان آب نباید کم یا زیاد باشد. برای ایجاد یک زهکشی محدود می توان از مقداری زغال استفاده کرد و سپس روی آن کمی شن و ماسه آکواریوم ریخت. به این ترتیب رطوبت اضافی خارج می شود و امکان سرایت بیماری و رشد عوامل بیماری زا کمتر خواهد شد.


انتخاب گیاهان لذت بخش ترین مرحله است. می توان انواع و اقسم گیاهان پاکوتاه و بلند کپه ای و با برگهای متفاوت استفاده کرد. هر چند گیاهان رطوبت پسند مثل خزه و سرخس به مراتب بهتر جواب می دهند ولی انواع گیاهان خانواده پیله آ و پپرومیا، بنفشه آفریقایی، درخت سرو،نخل، آلوئه، کاج، همیشه بهار و صنوبر هم مورد استفاده هستند.



می توان از گیاهان دیگر مثل بگونیا، گل شیپوری، گل ناز، انواع خزه و اسفاگنوم و کاکتوس نیز استفاده کرد. برای کاشت گیاهان اگر به رنگ و اندازه و ترکیبی که در کنار هم ایجاد می کنند دقت کنیم تراریوم های زیبایی را خواهیم ساخت.




گلخانه کوچک ساختگی عاری از هر نوع گرد و خاک است و نگرانی از بابت باد شدید یا گرما وجود ندارد. نور مستقیم خورشید هم نیاز نیست و در تاریکترین نقطه آپارتمان بخوبی رشد می کند و در هر فصلی می تواند محفوظ باشد. امکان ورود حشرات به آن وجود ندارد.


تراریوم طرحهای مختلف و متنوعی دارد و یکی از عوامل نادر و تمیز برای محیط زیست می باشد. تغییرات هوا در آن تاثیری ندارد و حتی بخاری روشن در زمستان صدمه ای به آن نمی زند. گاهی گیاهان پژمرده گلخانه ها را در تراریوم منتقل می کنند تا سلامت خود را باز بدست آورند چون در آنجا از رطوبت و تغذیه مناسب بهره مند می شوند.



*توجه*دوستانی که علاقه مندند به صورت حرفه ای ساختن تراریوم(باغ شیشه ای) را یاد بگیرند حتما مجموعه آموزشی ساخت تراریوم را  از لینک زیر دانلود نمایند

دانلود


مطالب مرتبط:

خلاقیت در ساخت تراریوم مشاهده

نگهداری تراریوم مشاهده

نور تراریوم مشاهده

کود دادن و آبیاری تراریوم مشاهده

طرز تهیه تراریوم مشاهده

وسایل مورد نیاز برای ساخت تراریوم مشاهده

تراریوم مشاهده

ساخت تراریوم 3 مشاهده

چندتا تصویر زیبا از تراریوم های ساخته شده مشاهده

تراریوم مشاهده

اصول نگهداری تراریوم کاکتوس مشاهده

آموزش ساخت تراریوم کاکتوس مشاهده

روش های ساخت تراریوم گیاهی مشاهده

نظرات 2 + ارسال نظر
وبلاگ دلیران هفتم شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:29 ب.ظ http://dalirp.mihanblog.com

لینک شما در وبلاگ دلیران هفتم ثبت گردید.شما هم به قولتان وفا کنید وسایت مارا در وبلاگ خود ثبت کنید. با امید دیدار وبلاگ دلیران هفتم

http://dalirp.mihanblog.com

زهرا جمعه 4 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 06:55 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد