سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

کاشتن هندوانه در گلدان

کاشتن هندوانه در گلدان روشی جالب برای کسانی است که به کاشت سبزیجات و میوه ها در منزل علاقه دارند ولی به دلیل نداشتن باغچه نمیتوانند از پرورش میوه جات لذت ببرند. بوته هندوانه از گیاهانی  است که علارقم اندازه بزرگ می توان آن را در گلدان های کوچکپرورش داد  و از پرورش دادن آن لذت برد.  

شیوه کاشتن هندوانه در گلدان
برای کاشت هندوانه در گلدان به یک گلدان با اندازه مناسب برای کاشت نیاز است تا هندوانه بتواند در آن رشد کند. هندوانه به سرعت رشد می کند و به مقدار زیادی آب نیاز دارد، بنابراین توصیه می شود از یک گلدان 5 گالنی یا بزرگتر استفاده شود. اطمینان حاصل کنید گلدانی که از آن استفاده می کنید به اندازه کافی سوراخ زهکشی داشته باشد. گلدان را از خاک پر کنید. خاک مناسب برای کاشت هندوانه خاک رسی شنی با PH 5 تا 8/6 است. خاک مناسب برای رشد هندوانه خیلی مهم است تا بتواند بهتر رشد کند.
بعد از پر کردن گلدان، شما به یک واریته از هندوانه نیاز دارید که به خوبی در گلدان رشد کند. هندوانه هایی برای کاشت در گلدان مناسب هستند که بوته جمع و جوری دارند و میوه های کوچکی تولید می کنند.

بعد از انتخاب گونه هندوانه، دانه را در خاک بکارید. عمق کاشت دانه هندوانه باید 3 برابر طول دانه باشد. بعد از کاشت به خوبی به دانه آب دهید. زمانی که هوا سرد است باید گلدان در خانه نگه داری شود. بهتر است بذرها را قبل از کاشت 24 ساعت در آب خیساند.



مراقبت از هندوانه در گلدان پس از کاشته شدن

زمانی که هندوانه در گلدان کاشته می شود نیاز به مراقبت هایی دارد. معمولا کسانی هندوانه را در گلدان می کارند که فضای محدودی دارند. بوته هندوانه به صورت تاک رشد می کند و بنابراین به داربست نیاز دارد. اگر هندوانه در خانه کاشته شود باید گرده افشانی با دست انجام شود زیرا گرده افشانی به اندازه کافی انجام نمی شود.

گلدان هندوانه نیاز به آبیاری روزانه دارد و باید در دمای کمتر از 26 درجه سانتی گراد نگه داری شود. می توان هفته ای یکبار از کود مایع و یا ماهی یکبار از کود پودری استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

کاشت بلوبری و توت فرنگی در گلدان

کشت انواع کلم در باغچه

درست کردن آفت کش های طبیعی

سبزیجات مناسب فروش

تهیه کمپوست مناسب گیاهان زینتی از کود حیوانی

کاشت گل ژربرا به روش گلدانی

آموزش کاشت انواع سبزیجات خوراکی در حیاط منزل یا در گلدان کوچک

کاشت پیاز گل لاله در گلدان و باغچه

آموزش خارج کردن بونسای از گلدان جهت هرس ریشه و تعویض گلدان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد