سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

همه چیز درباره پرورش عقرب در ایران

قیمت سم عقرب

وقتی صحبت از کسب و کارهای نوین و کارآفرینی میشه باید انتظار شنیدن هر نوع روش درآمدی رو داشته باشی. از فروش سنگ های کنار جاده گرفته تا پرورش عقرب! بله درست شنیدی پرورش عقرب یکی از جدیدترین مشاغلیه که در بسیاری از کشورها از جمله ایران باب شده و طبق اخبار حاصله از این شغل خطرناک، درآمد بسیار بالایی هم نصیب پرورش دهندگان عقرب کرده. البته شاید سوال پیش بیاد برات که عقرب چه کاربردی میتونه داشته باشه. بصورت خلاصه بخوام بگم، سم عقرب خاصیت دارویی داره و در علم پزشکی و ساخت دارو بسیار ضروری و کاربردیه. اما از اونجایی که این ماده بسیار سخت بدست میاد باعث شده قیمت سم عقرب بالا بره و ارزشمند بشه. در این مطلب میخوام در مورد پرورش عقرب مطالبی رو ارائه بدم که حتماً برات جالب خواهد بود.

  

همه چیز درباره پرورش عقرب در ایران

کاربردهای عقرب


عقرب ها انواع متنوعی دارن که در اندازه های کوچک و بزرگ موجود هستن. خطرناک ترین نوع عقرب ها در ایران زندگی میکنن و مرکز عقرب پرور ایران رو میشه استان خوزستان دونست. این جانور بیابانی سم بسیار مهلک و کشنده ای قسمت انتهای بدن یعنی دم خودش هست که سوای خطرات جانی و مرگبار، در صورت استفاده درست از سم عقرب، میشه جون بسیاری از آدمها رو هم نجات داد. چرا که این سم کشنده مصارف دارویی داشته و برای تسکین درد و از بین برنده انواع عفونت ها کاربرد داره.


همچنین در کشورهای شرقی مثل چین، عقرب سرخ شده یا کبابی از تنوع های غذایی به شمار میره و مشتریان بسیار زیادی هم داره. چینی ها معتقدن خوردن عقرب میتونه بدن رو در مقابل بسیاری از بیماریها مصون نگه داره و همچنین باعث افزایش طول عمر و عقب افتادن پیری میشه. البته هر عقربی خوراکی نیست و باید از قبل توسط مراجع زیربط تأیید شده باشه. همچنین سم عقرب ها باید قبل از مصرف از بدنش استخراج بشه و عده سم ساز هم خارج شده باشه.

مجوزهای لازم برای پرورش عقرب

برای کسب مجوز لازم جهت پرورش عقرب در ایران مهمترین مسأله دارا بودن شرایط محیطی مناسبه. برای پرورش عقرب لازمه زمینی بیابانی و محصور شده در فاصله حداقل 10 کیلومتری از اولین آبادی این مکان آماده بشه. سپس با تهیه و ارائه طرح توجیهی پرورش عقرب به مراجع ذیصلاح امکانسنجی پرورش عقرب توسط کارشناسان اداره کشاورزی، شبکه بهداشت، محیط زیست و دیگر ادارات مربوطه انجام میشه. باید توجه داشته باشی که به دلیل خطرناک بودن عقرب، حساسیت های بسیار زیادی روی پرورش این گونه جانوری انجام میشه. بنابراین باید خودت رو برای طی یک پروسه طولانی مدت برای دریافت مجوز پرورش عقرب آماده کنی.


محل نگهداری عقرب

پرورش عقرب در ایران

عقرب باید در محلی سر پوشیده نگهداری بشه. به این صورت که یک تانک کوچک رو در نظر بگیر قسمت پاینی تاک باید با شن پر بشه، شن بیابانی یا ساحلی بسیار مناسبه. این تانک باید دارای تهویه های مناسبی باشه و همچنین مواردی مثل کنده درخت و ظرف آب کم عمق نیز لازمه. نوردهی آنچنانی لازم نیست. اما توجه داشته باش که عقرب از کوچکترین سوراخی ممکنه به بیرون راه پیدا کنه. بنابراین وجود توری های ریز در مسیر تهویه بسیار ضروریه.

تغذیه لازم برای پرورش عقرب

برای تغذیه عقربها میتونی از کرم خاکی یا جیرجیرک استفاده کنی، البته چون بحث پرورش عقرب و بهره برداری از اون هست، لازمه که مواد تقویتی مربوطه تهیه و به همراه کرم و جیرجیرک به عقربها داده بشه. هفته چندبار تغذیه لازمه و آب خوردن هم می بایست هر روز تعویض بشه.


***طرح توجیهی پرورش یک میلیون عقرب سال 97

دانلود فایل


مطالب مرتبط:

پرورش عقرب و سم گیری از آن در ایران

آشنایی با نحوه پرورش عقرب و فواید زهر عقرب

همه چیز درباره پرورش عقرب در ایران

پرورش عقرب و زهر سود آورش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد