سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

هیلوسرئوس


زادگاه و زیستگاه هیلوسرئوس کشورهای گواتمالا ومکزیک است ولی در پهنه های دیگر و با شرایط آب و هوایی مشابه به آسانی از راه کاشت بذر و قلمه زیاد می شوند.

نام این کاکتوس از دو واژه خورشید و شمع مومی (waxcandle) گرفته شده است که اشاره به شکل گل های آن دارد. هیلوسرئوس کاکتوس های انگلی آزاد روی شاخه های گیاهان بوده و شباهت بسیاری با اپی فیلوم ها دارند. ساقه پایه ای آن 3 شاخه و با 3 زاویه مشخص رشد می کند. گاهی در پاره ای گونه ها 4 یا 5 شاخه نیز دیده شده است. ساقه آن سبز یا سبز سرخ که بیشترین درازای آن به 1 متر و پهنای آن به 2.5 سانتیمتر می رسد.

آرئول های سفید رنگ آن هر یک دارای 10 خارند که 1 تا 1.5 سانتیمتر طول خارها است. گل های هیلوسرئوس ها درتابستان نمایان می شوند و15  سانتیمتر بلندی دارند و در برخی گونه ها قطر آنها نیز به 15 سانتیمتر می رسد. دربخش پایه میانی گل آنها، مادگی و پرچم عموماً کشیده و به صورت یک دسته خار در رنگ های سرخ، زرد و سفید دیده می شوند.  میوه آنها به شکل تخم مرغ بوده که هنگام رسیدن به سرخی می گراید و درازای آن نیز به 5 سانتیمتر می رسد و به میوه اژدها (Dragon fruit) معروف است و در گونه های مختلف میوه دار به رنگ های متفاوت است. برخی گونه ها مثل H.Undatus خصوصاً در کشورهای آسیایی بسیار پرمصرف بوده و در میوه فروشی ها  و سوپرمارکت ها به فروش می رسد.

خاک مناسب برای آنها شامل خاکبرگ پوسیده و خاک پیت و مقداری هم خاک سبک (شن و ماسه) می باشد و به آب کافی نیز نیازمندند .

در زمستان آبیاری آنها به اندازه زیادی باید کاهش یابد و آنها را از سرمای زیاد باید دور نگاهداشت. روی هم رفته به دمای بالاتر از 10 درجه سانتیگراد پایداری نشان می دهند.

* رشد سریع هیلوسرئوس ها مانع از نگهداری آنها در گلدان ها و فضاهای محدود است، در صورت قرار گرفتن در محل مناسب و جادار این کاکتوس تا اندازه های بسیار بزرگی رشد می کند.

مطالب مرتبط:
معرفی کاکتوس دُلیچوتله مشاهده

نگهداری از گیاهان گوشتی مشاهده

تغییر شکل کاکتوس مشاهده

آبیاری بیش از حد کاکتوس مشاهده

آفتاب سوختگی کاکتوس مشاهده

بهترین زمان تعویض گلدان کاکتوس مشاهده

گلدان مناسب کاکتوس مشاهده

خاک مورد نیاز کاکتوس مشاهده

آموزش قلمه زدن اپونتیا مشاهده

پیوند بر پایه پرسکیا (پرسکیوپسیس) مشاهده

پیوند کاکتوس – آموزش عمومی مشاهده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد