کاشت گیاه در درون بطری به تکنیک و وسایل خاص خود نیازمند است و از اینرو اگر مایلیم از بطری برای ایجاد تراریوم بهره ببریم بهتر است حداقل بطری دهان گشادی را انتخاب کنیم که بتوانیم به راحتی دستمان را درونش فرو برده و در آن کار کنیم.


نکته مهم در کاشت گیاه در درون بطری این مطلب است که نوع گیاه و اندازه آن باید دقیقا مورد نظر و توجه قرار بگیرد. زیرا گیاه کاشته شده در درون بطری تقریبا از دسترس ما خارج بوده و امکان هرس و کوتاه کردنش وجود ندارد.




تراریوم با استفاده از بطری استوانه ای


برای کاشت گیاه در بطری باید اندازه نهایی گیاه پس از رشد کامل در نظر گرفته شود و متناسب با آن بطری مناسبی انتخاب و تهیه شود.

  
البته در بطریهایی که دهانه گشادی دارند امکان هرس گیاه وجود دارد و کاشت گیاهان هرس شدنی نظیر پودوکارپوس و گیاهان پاکوتاهی نظیر گلوکسینیا مانعی ندارد.


از نظر شکل بطری نیز انتخابهای متعددی در پیش رویمان قرار دارد. از تنگهای کریستالی گرفته تا شیشه های قدیمی مربا و نوشیدنیهای مختلف .



تراریوم با استفاده از بطری دراز



حتی نیازی نیست که کف بطریها مسطح باشد. بطریهایی که قسمت تحتانیشان مدور است برای آویز جالب است و بدیهی است که وسیله ای که برای اویز کردن انتخاب میشود باید توانایی نگهداری باغ شیشه ای یا تراریوم تازه ساخته و احیانا آبیاری شده را داشته باشد.


بطریهای دهانه تنگ را میتون بدون درپوش نگهداشت زیرا رطوبت زیادی از دست نمیدهند.




تراریوم با استفاده از بطری 'گرد دهان تنگ



اگر مشاهده شد که گیاه در درون بطری طراوت خود را از دست میدهد میتوان دهانه بطری را با چوب پنبه مسدود کرد.

*توجه*دوستانی که علاقه مندند به صورت حرفه ای ساختن تراریوم(باغ شیشه ای) را یاد بگیرند حتما مجموعه آموزشی ساخت تراریوم را  از لینک زیر دانلود نمایند

دانلود


مطالب مرتبط:

خلاقیت در ساخت تراریوم مشاهده

نگهداری تراریوم مشاهده

نور تراریوم مشاهده

کود دادن و آبیاری تراریوم مشاهده

طرز تهیه تراریوم مشاهده

وسایل مورد نیاز برای ساخت تراریوم مشاهده

تراریوم مشاهده

ساخت تراریوم 3 مشاهده

چندتا تصویر زیبا از تراریوم های ساخته شده مشاهده

تراریوم مشاهده

اصول نگهداری تراریوم کاکتوس مشاهده

آموزش ساخت تراریوم کاکتوس مشاهده

روش های ساخت تراریوم گیاهی مشاهده