سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

ساخت تراریوم (قسمت دوم)



تراریوم یا باغ شیشه ای مجموعه ای از گیاهان زنده ٬ سبز و در حال رشد هستند که درون یک ظرف بسته ی شیشه ای قرار دارند...
 

ادامه مطلب ...

خلاقیت در ساخت تراریوم

ظروف مورد استفاده برای تراریوم می تواند تنگ ماهی، شیشه مربا دهانه گشاد و یا ظروف شیشه ای بلا استفاده در طرح و شکلهای گوناگون باشد...

 

ادامه مطلب ...

نگهداری تراریوم

این شیشه برای تهویه گیاهان داخل جعبه بکار می رود و هر وقت رطوبت داخل تراریوم ، زیاد شود شیشه بالائی را برمی دارند تا رطوبت تقلیل یابد .
 

ادامه مطلب ...

نور تراریوم (باغ شیشه ای)

دوستان زیادی در مورد نحوه نو دهی و نور مورد نیاز تراریوم خود سوال داشنتند و نگران بودند به دلیل زندگی در آپارتمان و نور کم واحد ها تراریوم های آنها دچار مشکل بشه امیدوارم با خوندن مطلب زیر نگرانی شون در مورد کمبود نور حل بشه... 

ادامه مطلب ...

کود دادن و آبیاری تراریوم

عدم موفقیت بسیاری از تراریوم ها در نتیجه کود بیش از اندازه می باشد . کمتر از یک سال بعد از کاشت برنامه ای برای کود دادن نداشته باشید .

اگر گیاهان به زردی گراییده شوند و با قدرت رشدشان بدون هیچ دلیل مشخصی کم شود، کود سبکی که به صورت محلول با آب است به نسبت 4/1 گیاهان خانگی داده شود.


آبیاری:
پس از کاشت، گیاهان را با اسپری آبیاری کرده، که در این صورت برگهای آنها نیز تمیز می شوند.

آبیاری شدید باعث از بین رفتن گیاهان می شود. هیچگاه آب را به طور مستقیم روی تراریوم نریزید، 

ادامه مطلب ...

آترازین Atrazine

یکی از پر مصرفترین علفکشهای رایج دنیا است جهت کنترل بسیاری از کشیده برگها وپهن برگها (سلمه، خرفه، تاج خروس، پیچک صحرایی، سوروف، قیاق، گاو چاق کن و...) استفاده می شود. آترازین علفکشی است از گروه تری آزین که به سرعت توسط ریشه جذب و از طریق آپوپلاست انتقال می یابد. آترازین همچنین از طریق برگ نیز جذب می شود ولی انتقال آن صفر می باشد. آترازین درایران با نام تجاری گزاپریم (Gesaprim) و با فرمولاسیون WP80% به بازار عرضه می گردد.

به ادامه مطلب بروید
 

ادامه مطلب ...

آموزش تهیه کمپوست قارچ



سابقا محیط کشت قارچ دکمه ای فقط کود اسب بود اما از آنجایی که تهیه این کود در مقیاس وسیع امکان پذیرنبود از مواد دیگری مانند کاه گندم – کود مرغ و سنگ گچ طی فرایندی به نام کمپوست سازی ( بستر سازی یا کود سازی) محیط کشت مصنوعی با خواص کود اسب تهیه شد که به مراحل مختلف آن می پردازیم.


فاز اول کمپوست سازی


مرحله اول تهیه کمپوست از بستر سازی شامل خیس کردن و انباشت مواد اولیه به مدت ۵ تا ۷ روز بوده که در سیستم ماشینی معمولاً ۳تا ۴روز است. چهار مرحله قالب زنی که به مدت ۳ تا ۵ روز و معمولا ۴ روز انجام میشود. قالب زنی در سیستم ماشینی ۳ مرحله وهر۳ روز یک بار انجام می شود. بنا بر این در سیستم ماشینی طول پروسه فاز اول حداقل۵ تا ۱۴ روز کاهش می یابد .


2- فاز دوم کمپوست سازی


این فاز آموزش کمپوست سازی شامل ۳ مرحله ۱ـ عملیات تخمیر به مدت ۳ تا ۵ روز،۲ـ پاستوریزاسیون بمدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت و۳ـ آمونیاک زدایی ۳ تا ۵ روز بوده و تقریبا در هر دو سیستم شبیه هم انجام میشود ( گاهی در سیستم دستی مرحله آمونیاک زدایی ۱تا ۲ روز بیشتر به طول می انجامد).


به ادامه مطالب بروید

 

ادامه مطلب ...