سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

فنچ

فنچ

 فنچ ها از پرندگان قاره ی استرالیا اند که در گله های حتی چند هزار تایی در دشت های قاره ی استرالیا زندگی می کنند.فنچ ها زندگی اجتماعی را خیلی دوست دارند.

 زیبایی،آواز این پرنده،شیطنت ها و از همه مهمتر قابلیت تکثیر بسیار آسان آن باعث جذب طرفداران این پرنده شده است.

 فچ های نر دارای نوک پررنگ تر و قرمز اند،در زیر بال های نرها پرهای قهوه ای با خال های سفید و در سر گوشواره های نارنجی به چشم می خورد.ولی در ماده ها نوک کمرنگ تر و نارنجی و پرهای کم نقش و نگار تری به چشم می خورد.

 

به طور کلی نرها از ماده ها زیباترند. غذای اصلی فچ ها ارزن است که آنها با نوک خود پوست آن را کنده و مغزنرم آن را صرف می کنند.اما دادن سبزی جات و میوه های تازه مانند:کاهو،جعفری،گشنیز،کل ،سیب و...را نباید فراموش کرد.سنگریزه ها هم باید در دانخوری باشند تا به خرد شدن دانه ها در سنگدان کمک کنند.

 درون لانه را پنبه ی زده شده قرار دهید.پرنده های جفت شده لانه ای را انتخاب کرده و سپس پنبه های درون آن را به بیرون برده به هم می بافند و دوباره به لانه برده لانه را آماده می کنند.عمل لانه سازی بسیار زیباست.

 

بعد از آماده شدن لانه پرنده ها مدتی در آن رفت و آمد می کنند و سپس تخم گذاری می کنند.هر پرنده ی ماده بین 4-

 

6 تخم می گذارد. هر تخم به فاصله ی یکروز گذاشته و به همین ترتیب هم جوجه می شوند. بعد از اتمام تخم گذاری فنچ های جفت شده هر کدام به نوبت روی تخم ها می خوابند تا پس از 14 تا 16 روز جوجه ها در آیند.

 

 منبع:ake
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد