سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

کود دهی گیاهان آکواریومی و نابودی جلبک ها

گیاهان آکواریومی هم مثل تمام گیاهان طبیعی که در باغچه یا گلدان کاشته میشن برای رشد و نمو نیاز به مواد آلی یا کود دارن . در طبیعت گیاهات مواد آلی رو از بازمانده مدفوع و  لاشه گیاهان و جانوران داخل آب تامین میکنن ولی چون در محیط آکواریوم وجود مدفوع و باقی مانده غذا و ... باعث فساد آب و انتشار بیماری میشه و مدام آب آکواریوم سیفون و فیلتر میشه , به همین دلیل باید برای رشد بهتر گیاهان از کودهای مخصوصی که برای این منظور تهیه شده استفاده کرد . کود ها دو نوع هستن : یا بصورت مایع با ترکیبات آهن دار و یا بصورت قرص . بهترین نوع هم محصولات تترا هست که طبق دستور روی بطری یا جعبه باید مصرف بشه . اگر کود مایع باشه به مقدار ذکر شده در روی بطری رو باید در آب آکواریوم ریخت و اگر بصورت قرص باشه باید قرص رو بطور کامل در زیر ریشه گیاه در شن فرو کرد . این قرص ها هیچ ضرری برای ماهی ها نداره و باعث شادابی و رشد زیاد گیاهان آکواریومی میشه و بسیار مفید و لازمه برای رشد گیاهان آکواریومی شما . در کل گیاهان آکواریومی بیشتر نیاز به کودهای آهن دار دارن و در چنین محیطی بخوبی رشد میکنن . 

 

گاز CO2 :

از مواد دیگه مورد نیاز برای گیاهان CO2 هست که نقش مهمی رو در سلامت و استحکام گیاهان ایفا میکنه ! میشه این گاز رو بطور مستقیم در آکواریوم وارد کرد توسط کپسول هایی که ساخته شده و یا از قرص های مخصوصی که برای این منظور وجود داره میتونیم استفاده کنیم تا میزان CO2 آب رو بالا ببریم . این عمل برای استحکام گیاهان و شادابی اونها مفیده و همچنین از رسوب قشر آهک بر روی شیشه آکواریوم و سطح گیاهان جلوگیری میکنه و pH آب رو هم پایدار نگه میداره و از طرفی مقدار اکسیژن محلول در آب رو هم در سطح بالایی نگه میداره . بهترین این محصولات هم متعلق به شرکت تترا هست که در تصویر میبینید .

 نابود کننده جلبک ها :

این قرص هم برای از بین بردن جلبک ها کاربرد داره و با استفاده از اون میشه جلوی تکثیر و انتشار جلبک ها رو گرفت . معمولن در آکواریوم هایی که از نور طبیعی استفاده میکنن و یا نور شدیدی بهشون تابیده میشه بعد از مدتی جلبک ها و فیتوپلانگتون ها شروع به رشد و فعالیت میکنن و هم آب رو سبز رنگ میکنن و هم اشیاء تزئینی آکواریوم رو بد نما میکنن . از طرفی روی شیشه ها و گیاهان و ماسه ها رو هم میپوشونن و آکواریوم رو بد نما جلوه میدن . به همین دلیل هست که از این قرص میشه در کاهش و از بین بردن جلبک ها استفاده کرد . بعد از یکهفته که از مصرف این قرص گذشت جلبک ها کم کم شروع به از بین رفتن میکنن و آب زلال میشه و سطح اشیا تمیز میشه .


 مجموعه آموزشی پرورش گیاهان آکواریومی
این مجموعه آموزشی زیر به معرفی و نحوه پرورش و تکثیر گیاهان آکواریومی رایج در ایران میپردازد
برخی سرفصل ها:
چه گیاهی انتخاب کنم،پیدا کردن گیاه مناسب کاشت در آکواریوم از طبیعت،شناسایی گیاهان آکواریومی در مرداب ها،قرار دادن گیاهان در داخل آکواریوم،عمق ماسه کف آکواریوم،نحوه حمل و نقل گیاهان آکواریومی،نحوه کاشتن گیاهان در کف آکواریوم،لزوم کود دهی به گیاهان آکواریومی،کود و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان،تامین دی اکسید کربن،اسیدیته مناسب رشد،ضد عفونی کردن محل رشد گیاهان آکواریومی،انتخاب گیاه مناسب،بستر و محل کاشت مناسب گیاه،نور مناسب گیاه در داخل آکواریوم،انواع مختلف گیاهان آکواریومی،معرفی و نحوه پرورش ده ها نمونه گیاه آکواریومی رایج رد ایران و....+ تصاویر

دانلود فایل

نظرات 1 + ارسال نظر
شیخی- وبلاگ کشاورزی ترجمه متون تخصصی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 ق.ظ http://translate2.blogfa.com

سلام. ممنون از نظرات سازنده شما تغییراتی تو وبلاگم دادم متاسفانه مشکل من کمبود وقته. امیدوارم بازم به وبلاگم سر بزنید.

من در صورتی به وبلاگی سر میزنم که مطلب یا چیز جدیدی در اون وبلاگ ببینم ؟ سعی کن با مطلب سازنده مخاطب رو جذب کنی نه با خواهش کردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد