سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

حشره کش حاوی عصاره فرآوری شده فلفل قرمز تند


یکی از دوستام چند روز پیش از این حشره کش ها خریده بود تا واسه پسته هاش استفاده کنه خودش خیلی تعریف میکرد میگفت عوارض و مسمویت نداره بعد دیروز اومد گفت که خیلی خوب بوده میگفت تمام پسیل ها رو نابود کرده... منم قوطی خالی شو ازش گرفتم و گفتم مطالب روشو تایپ کنم تا شاید کسی بخواد استفاده کنه


تنداکسیر فرآورده جدیدی است که در آزمایشات متعدد در گلخانه ها و مزارع ,کارآئی خود را در کنترل لارو شب پره ها  و به ویژه لیسه سیب ،‌ لارو بید کلم ، سفیده کلم و نیز حشرات خسارتزا از جمله  مگس سفید ، شپشک ها و زنجرک ها ،  بر روی گیاهان زینتی و صیفی  و سبزیجات گلخانه ای ودرختان میوه ، بدون به جای گذاردن اثر سمی ، به اثبات رسانیده است .



•در غلظت توصیه شده ، برای پستانداران و سایر موجودات غیر هدف ، از جمله زنبور عسل بدون زیان است .
•پس از نابودی آفات ، از خود اثر سمی بجای نمی گذارد و بنابر این ، به ویژه برای مبارزه با حشرات خسارت زا بر روی  محصولات کشاورزی که  مصرف خوراکی دارند (صیفی ، سبزی ، میوه ، گیاهان داروئی ، قارچ های خوراکی ، دانه های روغنی و . . . ) بسیار مناسب است .
•چون اثر آن بر روی حشرات فیزیکی است و با اختلال در  سیستم تنفسی موجب مرگ آنها میشود ، بنابراین بر خلاف سموم شیمیائی ، موجب بروز مقاومت در حشرات نمی گردد .

مشخصات :
ماده موثر : روغن های خوراکی حاوی عصاره فلفل تند 5 ±85%
نوع فرمولاسیون : مایع غلیظ امولسیون شونده (EC )
شکل ظاهری : مایع غلیظ با رنگ و بوی فلفل قرمز تند
قابلیت انحلال در آب : در غلظت توصیه شده ، امولسیون پایدار در آب تشکیل میشود.
PH : 7 - 7/5 ( محلول 5 گرم در لیتر )

میزان و روش مصرف :
میزان مصرف تنداکسیر 2 تا 2/5 در هزار می باشد که در صورت لزوم هر سه تا چهار روز یکبار ( حداکثر 3 بار متوالی ) بر روی بوته های آفت زده اسپری می شود .
تنداکسیر یک حشره کش تماسی است , این بدین معنی است  که محلول تنداکسیر باید مستقیما به نقاط تجمع آفات ( پشت یا روی برگ ها , سرشاخه ها و …) برخورد نموده و بدن آفات کاملا به آن آغشته شود .

نحوه اثر :
ایجاد اختلال در سیستم تنفسی حشره که  موجب مرگ سریع آن می گردد .


نظرات 3 + ارسال نظر
وب مانی چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ب.ظ

سلامسلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

روح الله چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام این حشره کوش را از کجا می شود تهیه کنیم

از جهاد کشاورزی و مراکز فروش سم در شهرتان میتوانید ان را تهیه کنید یا در مورد این حشره کش در اینترنت سرچ کنید به سایت سازنده میرسید

عاطفه شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:53 ب.ظ

با سلام ممنون از توضیحات اما یک چیز جالب اونم اینکه من در کمال ناباورى با چیز عجیبى روبرو شدم ظرف فلفل قرمز ذخیرم رو بعد یک سال بازش کردم توش انواع کرم ها و حشرات عجیب و غریب رشد کرده بود برام این سواله که چطور در فضاى فلفلى این حشرات رشد کردند؟؟؟؟؟

ماده موثره فلفل یعنی کاپسایسین یه نوع آلکالوئید و ماده غذایی که پس از مدتی ویژگی هاشو از دست میده و خاصیتش کم میشه در ضمن فلفل قرمزی که دست ما و شماست فلفب قرمز خالص نیست و مخلوط با پودر پوست گوجه فرنگیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد