سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

حشره کش های کاربامات



حشره کش های کاربامات
سموم کاربامات دارای دو خاصیت مهم هستند 1- سریع التاثیرمیباشند 2- با سرعت مناسبی تجزیه می شوند. از معروف ترین سموم این گروه پریمور و سوین معرفی می شوند.
پریمیکارپ
از ناپایدارترین حشره کش های کاربامات بوده حشره کشی تماسی،گوارشی و تدخینی با خواص سیستمیک می باشدکه جزو سموم انتخابی بوده و تنها بر علیه شته ها و برخی مگس ها موثر است.زمانی که این سم روی برگ پاشیده شود به داخل آن نفوذ کرده و فقط داخل یک برگ حرکت می کند. خاصیت سیستمیک آن وقتی بروز می کند که از طریق خاک مصرف شود و در این صورت از راه آوند ها به طور سیستمیک در قسمت های مختلف گیاه پخش می شود.
از این سم به هنگام گلدهی محصولات نیز می توان استفاده کرد . نام تجارتی این سم پریمور است.
و سمیت آن از راه گوارشی برای انسان و جانوران خونگرم زیاد است  ( (LD50=147mg/kg
فرم تجارتی این سم به شکل پودروتابل 50% و به رنگ آبی می باشد و شته کش انتخابی است که به نسبت 5/0 تا1 در هزار مصرف می شود و برای زنبور عسل ودیگر حشرات گرده افشان نسبتاً کم خطر است.
کارباریل
حشره کشی از گروه کاربامات ها با خواص تماسی،گوارشی و سیستمیک ضعیف می باشد که بر طیف وسیعی از حشرات موثر است. کارباریل یکی از سموم موثر بر نرم تنان زیان آور و بسیاری از کنه های دامی است. اما برخی از دوبالان، شته هاو همچنین کنه های نباتی به آن مقاومند. این سم دارای اثر سریع و دوام زیاد می باشد. از این ترکیب برای مبارزه با لارو پروانه ها ، سخت بالپوشان و بسیاری از آفات جونده و مکنده در گیاهان زراعی، درختان میوه، درختان جنگلی، نباتات زینتی وصیفی جات استفاده می شود.
کارباریل همچنین در تهیة طعمة مسموم علیه آفاتی نظیر آبدزدک ها و لاروهای آگروتیس کاربرد دارد.

کارباریل را نباید هنگام گلدهی درختان میوه بر علیه آفات بکار برد چرا که موجب ریزش گل ومیوه می شود. این سم در محیط قلیایی بسرعت تجزیه شده و تبدیل به ماده بی اثر برای حشره کشی می شود.این ترکیب در بازار به صورت پودر برای گرد پاشی و همچنین به شکل پودر قابل تعلیق تجارتی 50% ماده موثرة سوین عرضه شده است.کارباریل از جمله پر مصرف ترین سموم به شمار می رود و سمیت آن برای انسان وجانوران خونگرم کم است (LD50=850mg/kg ) کارباریل در بازار با نام تجارتی سوین عرضه می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد